• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Heb ook eens gekeken naar die 18TB en die zijn wel interessant. Zit nu met 2x 12TB Ultrastars in mijn NAS. Destijds 350euro betaald geloof ik voor 2x 12TB ultrastars nieuw in de verpakking op 2e hands. Als ik er nu 1 wil bijkopen is het 270euro stuk, terwijl ik voor 325euro 18TB heb. Dat is een stuk goedkoper per TB. En geeft op het einde van de rit 12TB extra storage voor 110euro extra als ik mijn NAS volsteek met 2x 12TB en 2x 18TB in SHR.
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ja had niet zoveel data om te verplaatsen. De twee 18TB schijven zijn nu ook klaar met preclear, nam maar 70 uur in beslag 😁

De parity swap zal ook wel zijn tijd nemen ;) en helaas kan ik de server dan niet gebruiken. Zal wellicht wel de laatste parity swap ooit zijn. 18TB is zat groot genoeg.

Never say never….
In die 12 jaar dat mijn server draait heb ik de parity veranderd van 1TB naar 2TB naar 3TB naar 4TB naar 8TB en nu al een tijd naar 2x 16TB!
 

Bijlagen

  • DSC00438copy.jpg
    DSC00438copy.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja had niet zoveel data om te verplaatsen. De twee 18TB schijven zijn nu ook klaar met preclear, nam maar 70 uur in beslag 😁

De parity swap zal ook wel zijn tijd nemen ;) en helaas kan ik de server dan niet gebruiken. Zal wellicht wel de laatste parity swap ooit zijn. 18TB is zat groot genoeg.
das gedurd :p
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
In die 12 jaar dat mijn server draait heb ik de parity veranderd van 1TB naar 2TB naar 3TB naar 4TB naar 8TB en nu al een tijd naar 2x 16TB!

Van 4TB naar 8TB bij mij. Ik ben direct redelijk groot begonnen toen. Nu ben ik al vele jaren stabiel op 8TB. Ik vind het logischer eerst mijn kleinere HD'n te vervangen voor ik mijn parity vergroot. Ik ga nu mij laatste 2TB's vervangen door 2 van 8TB. Dan heb ik er nog een 2tal van 3TB en 4 van 4TB. Als ooit mijn 3TB's zijn vervangen zal ik er misschien eens over denken om mijn parity te vergroten... Maar zoals gezegd. Incl parity heb ik 16 HD'n en daar bovenop nog een cache drive. Momenteel 82TB aan storage. Als ik mijn laatste 2TB vervangen heb zal ik dus op 88TB komen.
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53

Nog eens bedankt voor deze tip, heb exact 3 weken nodig gehad tot vandaag om 100TB te verplaatsen in mijn server volgens de trash guide... eindelijk gedaan!
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Nieuwste versie van unraid geïnstalleerd. Wel enkele nieuwigheden. Nu ook mogelijk om via hun back-up te maken van je flash drive.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Nieuwste versie van unraid geïnstalleerd. Wel enkele nieuwigheden. Nu ook mogelijk om via hun back-up te maken van je flash drive.

Is die nog maar net uit? Moet dan ook es updaten
Ja via my servers heel handig te back-uppen en ook kan je daar in geval van een defecte USB stick zelf veranderen van stick en je licentie overzetten.
Is nu al een maand of 2 uit Skank Skank
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja via my servers heel handig te back-uppen en ook kan je daar in geval van een defecte USB stick zelf veranderen van stick en je licentie overzetten.
Is nu al een maand of 2 uit Skank Skank
Dan zit ik er al op.
Ik heb trouwens onlangs idd mijn defecte usb stick zelf verzet.
Ging zeer makkelijk
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wil binnenkort zelf een tweede Mvme installeren om zo de cache in RAID 1 te draaien. Appdata kwijt spelen is geen grote ramp, want alle Docker templates staan op de USB stick, maar om die opnieuw op te zetten is het wel een werkje en moet je ook een aantal zaken doen in de Arr apps e.d. … dus vandaar een tweede Mvme
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb dat. Zit wel nog in beta. Belangrijkste functie is volgens mij een backup van je USB stick via je account.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Je moet je ook wel registeren. Maar ik zie ook niets speciaals, behalve rechts bovenaan dat je dan die connect, ziet staan als je op het menu klikt.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Je moet je ook wel registeren. Maar ik zie ook niets speciaals, behalve rechts bovenaan dat je dan die connect, ziet staan als je op het menu klikt.

Heb ik gedaan. Maar volgens het filmpje bij de addon, ziet gans je menu er anders uit, met een balk links, ik heb dat totaal niet, dus ik moet zeker nog iets doen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Die connect moet toch ergens zichtbaar zijn...

IS er trouwens iemand die een app gebruikt voor smartphone?
Ik mis die functie wel, en moet telkens de pc aanzetten

Ik wil eigenlijk bekomen dat mn kids makkelijk zelf makkelijk kunnen films/series toevoegen. Liefst via hun smartphone.
Ik zoek ook nog een makkelijke manier om fotos te "viewen" vanop de server, ook liefst via smartphone/google tv
 
Laatst bewerkt:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik gebruik een app voor mijn unraid. Het noemt array. Je kan met deze app de server uitzetten oa. Aanzetten uiteraard niet... Maar data op de server zetten met die app gaat ook niet. Ik gebruik het vooral om uit te zetten eigenlijk. Zo moet ik niet fysiek naar de server gaan...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik gebruik een app voor mijn unraid. Het noemt array. Je kan met deze app de server uitzetten oa. Aanzetten uiteraard niet... Maar data op de server zetten met die app gaat ook niet. Ik gebruik het vooral om uit te zetten eigenlijk. Zo moet ik niet fysiek naar de server gaan...

Uitzetten doe ik gewoon door een voice command ;) geen app voor nodig!