• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Oh voor ik het vergeet. Ik had vanaf het begin altijd aparte shares voor films, tv, anime, ... maar dat is nu veranderd naar één share voor alles + downloads. Opgesteld adhv deze gids op TrashGuides, dat zou vooral de IO toegang op de schijven moeten verbeteren en ook dat bestanden op meerdere locaties kunnen staan zonder daarom ruimte in te nemen -> hardlinks.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Die trashguide gebruik ik al een tijdje :)
Idd dmv hardlinks :)

Bijna alles geautomatiseerd op mn server... MAar nu weinig tijd, ook om hier te lezen.
Vooral bezig met de pré-HT ruimte....
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Stiibun Stiibun
Draai jij unraid api ?
Heb anders problemen met inloggen
Vreemd ook dat dat nog niet standaard inbegrepen is
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Bedoelde je met de My Servers plug-in? Nee dat draai ik nog niet, maar misschien eens opzetten gewoon om de flashdisk te backuppen.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Skank Skank , S Sphinkx ik vermoed dat jullie beide een PCI SATA kaart in jullie server hebben om meer schijven te kunnen aansluiten dan wat het moederbord te bieden heeft aan SATA poorten?

Zo ja, welke kaart is dat dan, en waar heb je die op de tok getikt?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Schijf is terug een white label WD101EMAZ welke een iets nieuwere versie is van de vorige 10TB schijf die ik nu gebruik als parity disk (WD100EMAZ). Enig klein probleempje is echter dat aan de zijkant er in de midden geen schroefgaten zitten en ik deze schijf dus maar met 2 schroeven kan vastzetten in de drive cage wat niet ideaal is.

Foto van de drive cage

Fractal-Design-Node-804-Install-drives.jpg

Dit probleem maar eens opgelost en een support ticket ingeschoten naar Fractal Design eind vorige week. Vandaag reeds een antwoord gekregen van Fractal Design dat ze me de cage adapters gaan opsturen zodat ik de schijven toch netjes kan vastmaken met vier schroeven.

Ik kijk er naar uit.

Speel ook met het idee om grotere schijven te installeren en heb momenteel mijn oog op de WD Ultrastar HC550 18TB versies. Trouwens momenteel niet meer interessant om een schijf uit een WD Elements te peuteren want de prijs is gewoon dezelfde als een interne schijf. Wellicht heeft WD hier lucht gekregen van deze praktijk en gewoon de prijs van de WD Elements opgetrokken:)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Skank Skank , S Sphinkx ik vermoed dat jullie beide een PCI SATA kaart in jullie server hebben om meer schijven te kunnen aansluiten dan wat het moederbord te bieden heeft aan SATA poorten?

Zo ja, welke kaart is dat dan, en waar heb je die op de tok getikt?

2de hands op Tweakers

LSI SAS 3.0 (12GB) HBA 9300-8i Kit (pci-3.0 8x)

Dat was toen 1 van de beste volgens unraid forum. Ik heb er 170 euro voor betaald. Maar dat is al van 2017. Werkt nog altijd zonder problemen…
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Dit probleem maar eens opgelost en een support ticket ingeschoten naar Fractal Design eind vorige week. Vandaag reeds een antwoord gekregen van Fractal Design dat ze me de cage adapters gaan opsturen zodat ik de schijven toch netjes kan vastmaken met vier schroeven.

Ik kijk er naar uit.

Speel ook met het idee om grotere schijven te installeren en heb momenteel mijn oog op de WD Ultrastar HC550 18TB versies. Trouwens momenteel niet meer interessant om een schijf uit een WD Elements te peuteren want de prijs is gewoon dezelfde als een interne schijf. Wellicht heeft WD hier lucht gekregen van deze praktijk en gewoon de prijs van de WD Elements opgetrokken:)

Een 18TB disc gaat een eeuwigheid duren voor parity check. Mijn 8TB disc is nu al 23u…
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Parity check is inderdaad een achtergrond proces dus geen problemen voor de gewone werking. Preclear gaat wel een werkje zijn van lange duur, maar ik wil zeker zijn dat de schijf top is voor ik die in gebruik neem.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Mja. Bij mij worden mijn discs redelijk warm tijdens die check. Toppers van 57 graden en dat is niet zo goed veronderstel ik. Zou eens goeie airflow moeten kunnen creëren maar is mij nog niet gelukt. Ook niet simpel met 16 HD’n en een pc in een open ruimte waardoor je de pc hoort in je leefruimte als hij aan het draaien is…
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Deze LSI kaart gisteren op de kop getikt via een Duitse eBay verkopen, samen met twee Mini-SAS naar SATA kabels 120€ betaald. Kan het goedkoper? Zeker voor iets uit China, maar dan moet je ook invoerrechten betalen en ben je nog niet zeker of het wel een originele kaart betreft.

IBM M1015 6Gbps SATA/SAS HBA Controller IT MODE

s-l1600.jpg


Ga nog eens moeten uitrekenen als ik de kast volstouw of mijn 400W voeding wel nog voldoet. Volgens pcpartpicker zou ik met 8 schijven aan 305W zitten, en normaal rekenen ze nog 20% buffer dus dan zou het nog moeten lukken. Installeer ik twee extra schijven (10 is het maximum) dan zal het wel een andere voeding moeten worden, en is het ook maar de vraag hoe ik die tien schijven ga voeden ... maar dat zijn zorgen voor later.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
2de hands op Tweakers

LSI SAS 3.0 (12GB) HBA 9300-8i Kit (pci-3.0 8x)

Dat was toen 1 van de beste volgens unraid forum. Ik heb er 170 euro voor betaald. Maar dat is al van 2017. Werkt nog altijd zonder problemen…
Idem maar weet niet of het exact die is
Feit is wel dat sinds ik die kaart heb, ik hem niet meer in slaapstand krijg
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Oh voor ik het vergeet. Ik had vanaf het begin altijd aparte shares voor films, tv, anime, ... maar dat is nu veranderd naar één share voor alles + downloads. Opgesteld adhv deze gids op TrashGuides, dat zou vooral de IO toegang op de schijven moeten verbeteren en ook dat bestanden op meerdere locaties kunnen staan zonder daarom ruimte in te nemen -> hardlinks.

Die trashguide gebruik ik al een tijdje :)
Idd dmv hardlinks :)

Bijna alles geautomatiseerd op mn server... MAar nu weinig tijd, ook om hier te lezen.
Vooral bezig met de pré-HT ruimte....
Bedankt voor deze info, was nog steeds gewoon om te kijken op forums en dan via mijn pc te downloaden, heb nu Radarr, Sonarr, Prowlarr geinstalleerd met SabNZB met hardlinks. Alleen ben ik nu al 4 dagen bezig om zo'n 98TB over te zetten van 1 plaats op de server naar een andere plaats, dag en nacht, en ik ben nog niet in de helft, pfft
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Bedankt voor deze info, was nog steeds gewoon om te kijken op forums en dan via mijn pc te downloaden, heb nu Radarr, Sonarr, Prowlarr geinstalleerd met SabNZB met hardlinks. Alleen ben ik nu al 4 dagen bezig om zo'n 98TB over te zetten van 1 plaats op de server naar een andere plaats, dag en nacht, en ik ben nog niet in de helft, pfft
Top! Komt wel goed !
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ja had niet zoveel data om te verplaatsen. De twee 18TB schijven zijn nu ook klaar met preclear, nam maar 70 uur in beslag 😁

De parity swap zal ook wel zijn tijd nemen ;) en helaas kan ik de server dan niet gebruiken. Zal wellicht wel de laatste parity swap ooit zijn. 18TB is zat groot genoeg.