• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Is inderdaad te lezen nu. Current_Pending_Sector staat wel hoog (1450) wat betekent dat de data niet ergens anders kan worden weggeschreven, als dat wel zou gebeuren dan gaat Reallocated_Sector_Ct ophogen en Current_Pending_Sector terug zakken maar dat lijkt dus niet te gebeuren wat kan duiden op een schijf die aan het falen is.

Je kan er eens de SMART extended test op uitvoeren en als deze faalt dan is die schijf aan vervanging toe.

Parity swap is eigenlijk niet zo moeilijk, heb het zelf uitgevoerd van 10TB naar 18TB (kan ik even mee weg ;)) en deze is nu een HD Ultratar en ben er zeker tevreden van.

Deze video’s helpen wellicht


 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dat is de smart extended test die gefaald heeft :) Anyway net een 8tb disk gekocht die ik ga parity swappen :)
Heb dus weer werk te doen.
Het kriebelt wel om nieuw moederbord + cpu te kopen ook
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Misschien is dit ook een optie


Alleen geen idee of dat moederbord in mn kast past, ik vind ook nergens de naam van mn kast terug...
ATX bord tov nu micro atx

Correcte vraagprijs?

Edit: De pico psu is misschien dan wel aan de krappe kant, ik denk voornamelijk de piek belasting wanneer alle schijven tegelijk opspinnen.
Als ze eenmaal draaien zou het wel goed gaan denk ik. (ook een schatting)

Met 1 schijf en full decoden via plex trok die 30-40watt uit de muur volgens verkoper
Met 6 extraschijven a 5 of 6 watt per stuk zit ik wel aan het limiet.
Dus met 7 hdd zou ik er niet op deze pico psu gokken. (Ik heb nu cx 430 Watt)

Kan eventueel ook zonder psu aankopen...
Maar als het ook om verbruik gaat,
I.c.m de andere psu die verkoper aanbied tdeed ie 20 watt idle. En enkel de pico psu halveerde dat.
Zijn ook grotere 150w versies verkrijgbaar.
 
Laatst bewerkt:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ik heb voor mijn unraid een supermicro moederbord gekocht. Een moederbord echt voorzien voor een server zal toch altijd beter zijn dan een “normaal”?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Ik heb voor mijn unraid een supermicro moederbord gekocht. Een moederbord echt voorzien voor een server zal toch altijd beter zijn dan een “normaal”?
Ja, dikwijls zijn componenten op die moederborden wat ruimer gedimensioneerd (vb condensators), zit er minder "brol" op zo'n moederbord van extra chips/controllers die in een server-omgeving niet nodig zijn etc.
En SuperMicro is natuurlijk een A-brand als het op server-bordjes aankomt hé.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Het zal in principe ook minder energie gebruiken dan de moederborden met die "brol" op. Wordt veel langer ondersteund, is stabieler. Alles wat je dus zoekt voor een server die vele jaren kan meegaan...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Als jullie voor 140 euro een supermicro mobo kan vinden + cpu + 16 GB ram, tel me dan :)

Sphinkx ik heb trouwens die unraid connect gevonden op het forum :)

 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Die middelste is goedkoper en 8x sata, nog beter eigenlijk, alleen geen geintegreerde graphics en dan kan die ook niet transcoden
Ik begin nu aan alles te twijfelen nonde
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ik heb geen externe videokaart en heb geen enkel probleem met mijn Emby/Kodi. Maar transcoding is toch mindere kwaliteit? Beter dat je dat niet doet?

Je moet gewoon de verschillende borden eens bekijken natuurlijk. Maar het moederbord dat ik gekocht heb, wordt nog steeds verkocht. Stabieler kun je dus niet gaan volgens mij...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik wil transcoding voort geval we via browser willen zien, uiteraard niet voor de ht
Welke van de 2 nemen dan?
Die derde is 250 euro, das me te duur.

Die 2 setjes zijn beter dan mijn setje die ik eerder ging kopen?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ik heb die X11. De X9 is al iets ouder. Dus zou eerder die recente nemen. Maar er staan er nog verschillende op Tweakers. Die 3de is wel inclusief RAM. RAM is duurder bij dergelijke moederborden... Dus zou die ook wel overwegen. Kijk eens naar totale kostprijs ipv enkel naar moederbord.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik heb die X11. De X9 is al iets ouder. Dus zou eerder die recente nemen. Maar er staan er nog verschillende op Tweakers. Die 3de is wel inclusief RAM. RAM is duurder bij dergelijke moederborden... Dus zou die ook wel overwegen. Kijk eens naar totale kostprijs ipv enkel naar moederbord.
Die derde valt af dus.
Hoezo ram duurder?
Op hoeveel mag ik rekenen voor ram dan..
Mmm zal toch weer duurder uitkomen dan
Max 150 euro wil ik geven voor mobo, cpu en ram
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
RAM is best ECC certified dacht ik. Maar prijzen van RAM geheugen zijn serieus gezakt dacht ik de laatste tijd. Dus is misschien de goeie moment.

Als je maar in totaal 150 wil uitgeven zoek je beter iets anders vrees ik.

Doe je budget *2 en je hebt een fantastische stabiele server.

Nee ik wil max 150 geven
128 gig ram? wtf dat heb ik totaal niet nodig
Ik doe het nu met 4 gig ram lol

Deze zou kunnen https://tweakers.net/aanbod/3468316/supermicro-x11sae-f-+-intel-xeon-e3-1230v6.html
Maar dan moet er nog ram bij, welke?
En dan op voorwaarde dat die transcoding doet, anders ga ik uiteindelijk toch naar mijn origineel gedacht, met 16 gig ram, en transcoding mogelijkheden