• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Wat voor de bieper?
Neen het is niet de speaker.. die is idd ook zo'n connector.
Tjah ik weet het ook niet.
MAakt niet uit, niet aangesloten.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Geen idee :p maar ga hem niet terug demonteren ervoor.
Jouw mening omtrent die zelfbouw nas?
Wat zou het basis verbruik zijn van dit systeem ? Goh ja, met die specs kan dat prima dienen als NAS hé. Zeker voor een thuis-setup. Met 32GB RAM kan je al iets doen indien je wat extra dingen wil draaien.

-----
I thought since the i3-4130T has only 2 cores with 2 hypertreading that it would be the power saver.
Well it turns out that at Idle the E3-1231v3 and i3-4130T pull the same power (24watts).
Of course, under load, the E3-1231v3 pulls 91watts and the i3-4130T is only 42watts. (this included m/b components and memory booted from a USB Flash drive)
------
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
NA sukkelen met de server, er eindlijk uitgekomen, dat een ander device in mn netwerk hetzelfde ip kreeg, desondanks ik in mn unraid settings had gestoken dat het een vast ip heeft.
Nu ingesteld in unifi, dat dat toestel ook een vast ip heeft .
Dus eigenlijk is het dubbel ingesteld voor vast ip, moet dat eigenlijk zo altijd? dat je het zowel op je netwerk als op het device zelf instelt?

Anyway, sinds de aanpassing geen issues meer.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nee op de router is in principe voldoende.

Mijn DHCP range loopt pas vanaf denk x.x.x.50 tot x.x.x.254 alle adressen daarvoor zijn voorzien om voor een vast IP te gebruiken, niet dat ik er zoveel nodig heb.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik had het dus niet op de router gedaan, en die gaf doodleuk hetzelfde adres aan een smartphone van mn dochter.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Op de site van WD staat momenteel een externe recertified HD van 16TB voor 200 euro. Dat is natuurlijk een heel lage prijs en ik ben aan het twijfelen of het interessant is die te kopen... Het zit in een externe case dus ga die wel uit elkaar moeten halen, maar dat lijkt mij redelijk eenvoudig als ik de vele tutorials zie op internet. Mijn parity is momenteel 8TB dus dat zou mijn nieuwe worden. Daardoor ook de twijfel om een recertified HD te nemen als parity. Normaal gezien is dit type HD wel een WD Red maar labeled als white.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Sphinkx, hoe groot is jouw server nu?
Hoe doen jullie het met droppen van bestanden door gebruikers?
Ik ben daar nog steeds niet uit...
Kids en vrouw beginnen er wel meer en meer om te vragen.. ook voor fotos enzo.. Ofwel moet ik toch es kijken naar die nextcloud ofzo , of toch extra gebruikers aanmaken op unraid, i dunno

Maar als ik moet zeggen van surf naar... of via verkenner en vul het ip in... tja niet zo gebruiksvriendelijk
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Sphinkx, hoe groot is jouw server nu?
Hoe doen jullie het met droppen van bestanden door gebruikers?
Ik ben daar nog steeds niet uit...
Kids en vrouw beginnen er wel meer en meer om te vragen.. ook voor fotos enzo.. Ofwel moet ik toch es kijken naar die nextcloud ofzo , of toch extra gebruikers aanmaken op unraid, i dunno

Maar als ik moet zeggen van surf naar... of via verkenner en vul het ip in... tja niet zo gebruiksvriendelijk
Je kan de server toch bij jouw bookmarks in explorer zetten? Zodat die altijd in de linker kolom staat. Zo doe ik het ook voor mezelf want telkens dat IP intikken 🥵
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik gebruik gewoon een andere verkenner (Directory Opus) met meerdere tabbladen. Bookmarks op mijn verschillende drives op unraid en mijn gewone PC.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Sphinkx, hoe groot is jouw server nu?
Hoe doen jullie het met droppen van bestanden door gebruikers?
Ik ben daar nog steeds niet uit...
Kids en vrouw beginnen er wel meer en meer om te vragen.. ook voor fotos enzo.. Ofwel moet ik toch es kijken naar die nextcloud ofzo , of toch extra gebruikers aanmaken op unraid, i dunno

Maar als ik moet zeggen van surf naar... of via verkenner en vul het ip in... tja niet zo gebruiksvriendelijk
Je kan toch gewoon een permanente "link" (drivemapping) hebben ? Mijn vrouw haar PC heeft enkele extra "drives" voor "Scans" (waar de multi-functional z'n scans in dropped) alsook "Foto" enz. Die zijn gewoon altijd beschikbaar ?