• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jake
  • Startdatum Startdatum
Waar ergens Joske?
Hier destijds gekocht http://www.juoiga.eu/
Hier kan je'm krijgen: http://www.juoiga.eu/index.php?p=2&id=90 Een zeer gewaardeerd lid van zelfbouwaudio.nl .
Ah, leuk om weten
263a.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Thx.

Enige wat me bezighoud is, wat doe ik met de meetresultaten. Ik neem aan dat je dan de zwakke punten in je ruimte moet gaan aanpakken met kadertjes enz. Probleem is dat ik in de huiskamer hier zeker geen carte blanche krijg hiervoor.

Het meten is niet alleen bedoeld om je ruimte akoestisch te gaan behandelen, maar ook om je set en dergelijke goed af te regelen. Voor de waf kan je compromissen zoeken in allerlei paneeltjes, zo heb ik destijds voordat m'n HT verhuisde deze WAF-vriendelijke paneeltjes gemaakt
1f609.png
  Misschien beter om dit verder te zetten in het bedoelde topic?  
fyq4.jpg

Ok, zal me er eentje gaan aanschaffen, verjaar binnen enkele weken dus dat komt goed uit
263a.png

Thx.

Enige wat me bezighoud is, wat doe ik met de meetresultaten. Ik neem aan dat je dan de zwakke punten in je ruimte moet gaan aanpakken met kadertjes enz. Probleem is dat ik in de huiskamer hier zeker geen carte blanche krijg hiervoor.
Ik ga vooral de DSP in de subwooferversterker aan het werk zetten.
263a.png
  Je kan ook wat met je speakers en sub schuiven. Dat hoeven geen meters te zijn. Soms zijn kleine aanpassingen al genoeg om verbetering te zien. En je kan nog wat spelen met de Audyssey instellingen in je receiver. Dan kan je in 1 keer verifiëren of je in de juiste richting aan het werken bent.

Ik heb het gebruikt om te kijken wat de impact is van extra akoestische paneeltjes, maar vooral eigenlijk om de crossovers goed te zetten, dat heeft bijvoorbeeld wel geholpen om mijn center luidspreker beter af te stellen. Ook puur het gedacht van "ik weet nu zeker dat het goed is" helpt wel ;-).

Thx, nu juist nog wachten op de papieren. Kan niet wachten!
Papieren, waar is dat voor nodig? lol
263a.png
Het halve land rijdt hier zonder papieren en heb trouwens mijn documentjes nog nooit aan de digitale (flits) politie moeten overhandigen
263a.png

Schone machine! Heb er eentje gehad als aanloop wagen vorige zomer. Deed wel ff pijn toen ik hem moest inruilen voor een Golfke
2639.png

Eindelijk wat plaats om de boeken, series en films in onder te brengen. Gelukkig blijft er nog redelijk wat plaats over. Zeker als ik alles in 2 rijen zou zetten.
1f606.png

Bijlagen

Dat is ook de bedoeling natuurlijk.
263a.png
Ik vrees dat ze toch nog te rap vol zal zitten.
1f606.png

Back
Bovenaan