• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

dr strange 8/10

eerste film van marvel studio's ( nu officiel ) , nieuw logo , andere sfeer andere opbouw van film , echt een topper
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tarzan 2016 in 3d beeld en geluid absoluut top, verhaal wat minder 6,5 a 7/10 Finding dory in 3D :stopgezet, kon me niet boeien, dus ook gn punten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net 3 u lang op en top genoeten van Avatar Extended collecter edition. Wat een film, wat een film. Zo een genot voor de ht ook.

Kan amper nog wachten voor de tweede!

9/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren the BFG gekeken: 8/10 Mogelijks gekleurde mening omdat dit vroeger mijn lievelingsboek was (en die film van 1989 was ook mijn lievelingsfilm). Ik vind het grafisch echt wel een pareltje. Qua verhaal volgen ze het verhaal van het boek volledig (logisch) en dat zit dus ook wel goed. Wel enkele scenes die ik mij niet meer kan herrinneren uit het boek, maar dat zal wel aan mij liggen. Wat ik een extra leuk detail vond is dat ze acteurs hebben omgezet in reuzenvorm:
JS94939106.jpg
adam-godley-05.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even aanvullen...

- Inferno</strong> (met Tom Hanks - verfilming van Dan Browns boek na The Da Vinci Code en dat andere ...) 6,5/10 Degelijk gemaakte film maar de hoofdrolspelers kunnen niet echt begeesteren naar mijn gevoel. Actie, suspense, mysterie ... het zit er in, maar niet op het niveau van sommige andere films.

- I Daniel Blake (van Ken Loach de Britse tegenhanger van onze gebroeders Dardenne) 8/10 Intrieste film, dat wel, die het kafkaiaanse gehalte van de nieuwe Britse "Grundlichheit" inzake sociale zekerheid blootlegt. Een diepmenselijke film met weinig geschreeuw of overdreven pathos, maar een zeer realistische en gevoelige kijk in het leven van alle dag voor vele Britten aan de hand van de verhalen van 2 personages.

- La Fille Inconnue (van de gebroeders Dardenne - de Waalse Ken loachen) 7/10 Zoektocht door een vrouwelijke huisarts naar het verhaal achter de moord op een jong zwart meisje. Totaal ontdaan van elke franje (geen muziek - zelfs niet bij de aftiteling), komt deze film tot de essentie. Onuitgesproken angsten, schuldbesef, driften. En zoals vaak in de realiteit, is de oplossing van het mysterie banaal. Interessant als stijloefening, maar minder beklijvend dan I Daniel Blake.

- <strong>Girl on the Train
(Thriller naar gelijknamige bestseller) 7,5/10 Intrige, overspel, moord, drankmisbruik... Het hoofdpersonage tracht de verdwijning te onderzoeken van een buurmeisje ... een verdwijning waar ze zelf mogelijk een rol in speelde, maar waarvan ze zich niets kan herinneren door de black outs. Genre Gone Girl maar iets minder "plastisch" op het eind.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Star Trek beyond De mindere film van de reeks imo. Meer van hetzelfde ,automatische piloot,enz... 6.5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag 2 rewatches

Apollo 13 . Blijft vermakelijk. 7/10

The expendables 2 . Goh, allemaal toch net iets te voorspelbaar en achterhaald. 5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Premier Velen vinden de plot ongeloofwaardig... maar dat viel wel mee. Was spanning van begin tot eind, niet altijd even overtuigend gebracht als wat we gewend zijn geworden van de vele Amerikaanse topfilms en series, maar het was nergens zwak. Al bij al geen evidente (brave) film en dan moet je het Erik Van Looy nageven ... he pulled it off. 7,5/10 (mits een beetje chauvinisme)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alice in wonderland 2 : mooie beelden goed acteerwrk voor de vaste crew maar slap verhaal en slecht gebracht , daarom halfweg afgezet.

Indipendence day ressurection : veel van het zelfde , verhaalsgewijs gewoonweg een herhaling van de eerste film ...begin met het rustig leventje , de vijand komt en we krijgen kletsen en dan heeft er plots iemand een briljante ingeving en we winnen de veldslag. Visueel een spectakelfilm en gemaakt voor 3D lijkt me...en er komt zelfs een vervolg....


Finding Dory : tja , voor de kindjes mischien maar kon mij niet boeien het sap is er nu wel vanaf. Beelden waren prima in orde .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Star Trek: Beyond 5/10 Visual effects etc zit wel weer oké, maar het verhaal kon mij deze keer echt weinig boeien. Bij Star Wars heb je het gevoel dat er een universum is, bij Star Trek heb je het gevoel dat je naar een lange aflevering van een tv-serie kijkt. Imo toch duidelijk minder.

En dan het stuk waarin ze de vijand verslaan door muziek op te zetten, konden ze nu echt niks beter verzinnen?
edit: woeps, verkeerde tags, hopelijk de plot voor niemand verpest
1f643.png
1f621.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
War Dogs :viel goed mee alhoewel ik zeker geen Jonah Hill fan ben.Plezant filmpke 7/10

Rewatch American Sniper :Goeie oorlogsfilm die zelfs bij een tweede kijkbeurt nog kan boeien. 8.5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dont Breathe . Degelijke ,bij momenten spannende thriller. Goed voor 1 kijkbeurt imo 7/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Bovenaan