• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

John Carlton zei:
The grand Budapest hotel: 8/10 Heb genoten van het verhaal maar in het bijzonder de vertelling ervan
Ik vind het best jammer dat niet meer regisseurs films maken die gewoon een verhaal vertellen. De films van Wes Andersson zijn over het algemeen niet spannend, geen special effects, geen uitermate boeiend verhaal, maar gewoon zeer goed in verteld en zeer mooi in beeld gebracht. Je ziet ook aan de resem vaste acteurs dat zij dit ook gewoon leuk vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
I, Frankenstein; 6,5/10

Geen slechte film, maar ook niets speciaals
263a.png

Pacific Rim in IMAX 3D 6.5/10 Geen aanrader om 's avonds laat met vermoeide ogen naar te kijken. Tijdens de snelle actie stukken deed het soms wel eens zeer aan m'n ogen. De beelden waren wel enorm prachtig en scherp! Eentje om eens opnieuw te bekijken op groot scherm als de HT af is.

Edge of Tomorrow. Beter dan verwacht eigenlijk, ook een goeie showcase van goed surround geluid.

broodro0ster zei:
Pacific Rim in IMAX 3D 6.5/10 Geen aanrader om 's avonds laat met vermoeide ogen naar te kijken. Tijdens de snelle actie stukken deed het soms wel eens zeer aan m'n ogen. De beelden waren wel enorm prachtig en scherp! Eentje om eens opnieuw te bekijken op groot scherm als de HT af is.
6,5? Howly

Soit meningen verschillen. Deze in 3d op groot scherm is fenomenaal. Zowel beeld en geluid. Qua verhaal weet je dat je niet veel moet verwachten Ik zeg min 8/10

Skank zei:
6,5? Howly

Soit meningen verschillen. Deze in 3d op groot scherm is fenomenaal. Zowel beeld en geluid. Qua verhaal weet je dat je niet veel moet verwachten Ik zeg min 8/10
Voor beeld en geluid krijg hij zeker een 8 van mij. Kzeg het, als de HT af is bekijk ik hem zeker opnieuw
263a.png
Op groot scherm, geluid vollenbak en popcorn er bij. Dat zal wel wat meer impact hebben als op m'n 50inch TV'tje waar ik van 4m afstand naar kijk.

Skank zei:
6,5? Howly

Ik vind je methode van waarderen soms wat vreemd. Als je op voorhand al weet dat iets aan een film minder zal zijn neem je het gewoon niet mee in de waardering. Zo krijgt elke film een hoge score. Op zich begrijp ik het wel hoor. Dat type film is tegenwoordig ook niet echt gemaakt om een verhaal te vertellen, maar eerder gewoon als waauw factor.

Ik heb 'm nog steeds niet gezien, maar ik verwacht dat ik ook op zo'n 6,5 zou uitkomen. Veel punten voor beeld en geluid en heel weinig voor verhaal. Zonder het verhaal zou dat dan misschien ook een 8 opleveren.

Misschien kunnen we de scores in 't vervolg opdelen in 3 stukken? (beeld, geluid, verhaal) Dat maakt veel duidelijk. b.v. Persoonlijk vind ik de Transformer films moeilijk om de hele film uit te kijken. Beeld zou ik echt hoge score geven. Geluid ook. Maar voor het verhaal denk ik negatief te moeten gaan.
1f61b.png
Dat zou een lage totaalscore geven en de indruk wekken dat de film in zijn geheel erg slecht is. Maar mensen die een film willen zien als pure waauw-ervaring (hersenloos vermaak: Is niets mis mee!! Kan erg ontspannend werken!
263a.png
) zouden er erg van kunnen genieten. Maar het kan ook andersom. Een film met een heel erg mooi verhaal. Heel erg mooi verteld. Met een heel erg pakkende soundtrack. Maar een maar erg matig beeld. Die zou dan in totaal ook niet hoog scoren, maar wel een echte must zijn om te zien.

Puttermansz zei:
Kunnen we dan ook punten geven aan acteerprestaties of hoort dat bij beeld of verhaal?
Dan stel ik wel een gemiddelde voor, anders krijgen we wel een heel lange lijst.

Ik zou dat onder verhaal houden. Je kan wel 20 onderverdelingen bedenken maar dan wil niemand nog zijn oordeel posten. 3 lijkt me niet teveel en niet te weinig.

Voor de 1000 ste keer 3d , 6d, 1000 d , atmos toestanden, maken van ne slechte film gene goeie film

.

Het ligt er aan wat je als voorwaarde van goed bestempelt. Vandaar mijn vraag van opdelen. Als je de amusementswaarde meetelt dan is beeld en geluid zeker van groot belang. Wordt je niet goed van een belabberd verhaal dan is de verhaallijn van belang. Hoe kan je daar achter komen als er gewoon 1 getal staat.

Jij kan een film met een slecht verhaal b.v. per definitie maar een 4 scoren. Terwijl je misschien heel erg tevreden bent over de beeldkwaliteit (SFX, contrast, filmisch geschoten, ...) en de soundtrack kan subliem zijn. Stel dan dat ik gewoon zin heb in een avondje hensenloos in de zetel liggen met een film waarvan het beeld van het scherm spettert en de kasten gaan rammelen bij elke ontploffing. Lekker ontstressen! Met die score van 4 ben ik niks. Met een score van 8,8,-1 (beeld, geluid, verhaal) weet ik al veel meer.

X-Men: Days of Future Past: 8/10! Vond hem geweldig!

Als de credits rollen, skippen tot 2.09 en wachten tot ze gedaan zijn
1f609.png

Chef

Een zeer leuke familiefilm met een muzikaal tintje.

Beeld: ..... Geluid: 7/10 Verhaal: 8,5/10
Chef-Film.jpg

Transformers: Age of Extinction:6/10

Slechtste film van de 4. Konden ze nu echt geen betere acteur vinden dan Mark Wahlberg? De clichés stapelden zich op in deze film, weinig verrasseningen. Het enige waardoor deze film nog een redelijke score krijgt is door de mooie visuals & sound. Ze zouden er beter mee stoppen.

Back
Bovenaan