• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

K leg het later nog uit. Eerst feesten! Cya

Laatst bewerkt door een moderator:
Even uitleg.

In de woonkamer komt dus 2 inbouw in plafond idem voor keuken.

Deze in de woonkamer dienen NIET voor tv...

Enkel voor muziek.

Ik hoef daarom ook geen 2.1 of 5.1 of weet ik veel.

Bedoeling is om gewoon mooi gespreid muziek te hebben over de woonkamer en keuken... Ipv dat het gecentreerd is tot 1 plaats.

Dit hoeft ook niet zo kwalitatief te zijn... Het is maar voor mp3 kes....

Dus ook niet in de muur...

Tv wil ik zo onopvallend mogelijk vermits dit compleet afbreuk doet aan de rest vd stijl vd woning... Dat is nu eenmaal zo.

In de badkamer willen wij wel degelijk ook muziek, zalig in de douche of tijdens het bad nemen naar relaxte muziek

Als je dan met sonos kan kiezen om overal verschillende muziek af te spelen of overal gelijk, dan beantwoord dit echt aan alles.

Ik heb net wel een minpunt ontdekt..

De prijs lol

De speakers tot daar. Nog aan toe, maar dit betekend dat ik alle speakerkabels in garage laat toekomen en ik daar dan 5 sonos connect amps nodig heb!

Aan 500/stuk omg is dat niet weinig..

Nu ik ga zoiezo alle speakerkabels laten toekomen in de garage...

Los daarvan komt dan mn dedicated op zolder met 5.1

Ik heb hier ook een box op mijn badkamer, zalig inderdaad als je in het bad ligt of douche!

Zie tekening.

we twijfelen om tss living en trap (die tevens een deur bevat naar garage), een schuifdeur te plaatsen die schuift richting garage en dus achter de livingwand zit. We zouden dan wel een fijn muurtje moeten bijplaatsen.

ofwel laten we die opening open en werken we gewoon met een halve boog boven deurgat.

vrees is dan wel dat het in de living een donker gat wordt en misschien te kapel-achtig.

voordeel met schuifdeur: we kunnen het laten open staan, neemt gn plaats in, mindergeluidsoverlast indien dicht en minder warmteverlies.

wPeJQgS.jpg

My 2cents :   -> Ik snap ni wat je wil zeggen met "donker gat" ? Bedoel je het zicht vanuit de woonkamer naar de trap-opening ? Ik snap niet wat een deur of schuifdeur hier verandering in gaat brengen. Qua lichtinval komt er toch een massa daglicht vanuit de tegengestelde kant waar al die ramen zitten ?   -> Schuifdeur is een mogelijkheid maar maar het allemaal duurder natuurlijk en je bij een moderne woning kan je gewoon een mooie inox railsysteem zichtbaar laten zoals bij vrienden van ons. Is wel een deurtje dat sowieso 1500,- kost (glas) Ik denk niet dat zoiets bij de stijl gaat passen die jullie voor ogen hebben. Inderdaad minder plaats en wat geluidsisolatie naar boven toe. Het open laten staan is inderdaad ook een voordeel van schuifdeur, een klassieke deur zit nogal snel "in de weg" om het zo te zeggen. Voor "warmteverlies" moet je het niet echt doen, aangezien je vloerverwarming gaat gebruiken heb je geen convectiestromen en geen "tochgat" oid. Zorg wel voor een goede deur naar garage met de nodige afsluitrubbers etc om vb typisch garage geur ook buiten te houden.   Mischien gewoon "open" laten ?

Wij gaan ook veel met schuifdeuren werken. Is wel best een prijzig verhaal als je ze niet zelf kan maken. Je kan ze ook niet laten wegschuiven in een wand maar gewoon zichtbaar, dit is al wel wat goedkoper.   + Zoals JVH al zegt, zorg voor een goeie deur naar garage, hier zou je eventueel ook een deftig slot kunnen voorzien zodat je qua inbraakpreventie toch weer wat verder zit. Inbrekers zullen niet snel je garagepoort forceren en dan nog door een 3-punts slot proberen te breken.

In den brico kan je al een glazen schuifdeur kopen vanaf € 400....

Heb mij ook een glazen deur gekocht bij de Woodtex voor in de badkamer en met alles erbij van scharnieren en handvat was het tegen de € 200...akkoord je moet het dan zelf plaatsen maar zo moeilijk is dat nu ook niet.

Een deftigrailsysteem vind je al vanaf € 80....(alu rail geen inox)

My 2cents :   -> Ik snap ni wat je wil zeggen met "donker gat" ? Bedoel je het zicht vanuit de woonkamer naar de trap-opening ? Ik snap niet wat een deur of schuifdeur hier verandering in gaat brengen. Qua lichtinval komt er toch een massa daglicht vanuit de tegengestelde kant waar al die ramen zitten ?   -> Schuifdeur is een mogelijkheid maar maar het allemaal duurder natuurlijk en je bij een moderne woning kan je gewoon een mooie inox railsysteem zichtbaar laten zoals bij vrienden van ons. Is wel een deurtje dat sowieso 1500,- kost (glas) Ik denk niet dat zoiets bij de stijl gaat passen die jullie voor ogen hebben. Inderdaad minder plaats en wat geluidsisolatie naar boven toe. Het open laten staan is inderdaad ook een voordeel van schuifdeur, een klassieke deur zit nogal snel "in de weg" om het zo te zeggen. Voor "warmteverlies" moet je het niet echt doen, aangezien je vloerverwarming gaat gebruiken heb je geen convectiestromen en geen "tochgat" oid. Zorg wel voor een goede deur naar garage met de nodige afsluitrubbers etc om vb typisch garage geur ook buiten te houden.   Mischien gewoon "open" laten ?
  Inoxen railsystemen en dergelijke past absoluut niet bij de stijl. We gaan niet modern. Met donker gat bedoelen we idd zicht v living nr trap. Met schuifdeur is dat opgelost Open laten gaan we niet doen. We gaan toch met een schuifdeur werken. Net beslist
263a.png
  Ook niet met glas, maar gewoon een mooie deur. Zelfde stijl als bij ons toilet beneden. Landelijk.

Je hebt voor die schuifdeur niet meteen een extra muurtje nodig, in mijn badkamer (nog steeds zo lek als een mandje) staat er een wand van 2 cm dik. Schuifdeur is in hout en 4 cm. dik   Hangt natuurlijk ook wat af of je nog iets aan die wand gaat hangen ?   Zie wel dat er op je plannetje daar een stopcontact zit.

Voorzie ook een paar punten waar je een Sonos bridge kan zetten (bv. 1 in de living en 1 op het verdiep/zolder), omdat je anders slecht ontvangst gaat hebben. Sonos heeft zijn eigen netwerk en met een bridge kan je gemakkelijk uitbreiden.

Je hebt voor die schuifdeur niet meteen een extra muurtje nodig, in mijn badkamer (nog steeds zo lek als een mandje) staat er een wand van 2 cm dik. Schuifdeur is in hout en 4 cm. dik

Hangt natuurlijk ook wat af of je nog iets aan die wand gaat hangen ?

Zie wel dat er op je plannetje daar een stopcontact zit.

Wil je dit eens met een foto staven aub

Voorzie ook een paar punten waar je een Sonos bridge kan zetten (bv. 1 in de living en 1 op het verdiep/zolder), omdat je anders slecht ontvangst gaat hebben.

Sonos heeft zijn eigen netwerk en met een bridge kan je gemakkelijk uitbreiden.

k

Wil je dit eens met een foto staven aub
  Geen probleem. Schilderwerk heb 'k zelf gedaan en dat is eraan te merken
1f609.png

GroteFoto-RWUM6E7D.jpg

GroteFoto-V3HXU7VI.jpg
    Uitsmijter, wie heeft dat gesmurft
263a.png

GroteFoto-KJDDS3FQ.jpg

1) Zeer goed geschilderd. Zo egaal! 2) Daar is toch net wel een extra muurtje?

De installatie is op het nieuwe adres, maar het factuur op het oude
1f609.png

De installatie is op het nieuwe adres, maar het factuur op het oude
1f609.png
Toch mee oppassen...ik weet niet of de gemiddelde installateur dat gaat willen doen. Met de foto's van dak + huis / inplanting en Google StreetView is een check door de energieleverancier op 30 seconden gedaan of het plaatje ongeveer klopt. (vb is de woning ongeveer die van op Streetview)   Verklaringen opgemaakt door de installateur zouden dan vervalst moeten worden, etc.

Toch mee oppassen...ik weet niet of de gemiddelde installateur dat gaat willen doen.

Met de foto's van dak + huis / inplanting en Google StreetView is een check door de energieleverancier op 30 seconden gedaan of het plaatje ongeveer klopt. (vb is de woning ongeveer die van op Streetview)

Verklaringen opgemaakt door de installateur zouden dan vervalst moeten worden, etc.

Hoeveel keer denk je dat die google streetview car langskomt? Mijn. Zonnepanelen zijn zelfs nog niet te zien

Hij gaat geen zonneboiler installeren op zijn "huidige" adres. Hij gaat zijn zonneboiler, eventueel, installeren op zijn nieuwe adres, maar inschrijven op zijn huidige adres. Hij heeft daar zijn domicilie nog. Zo meent hij het aan 6% btw gedaan te krijgen (ik twijfel er geen seconde aan dat er een installateur is dat dat voor hem wil doen op de manier). Sorry hoor, maar ik vind dat gefoefel redelijk verwerpelijk. Dit is niet meer de kantjes er af lopen, dit is regelrechte belastingfraude.

Back
Bovenaan