• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Probleem is dat cat6a of cat7 nog niet in preflex beschikbaar is. Dan moet je zelf alle kabels in de buizen gaan trekken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor alleen je netwerk zal dat toch nog wel meevallen denk ik. Als je alle elektriciteit zelf moet gaan trekken heb je heel wat meer werk.   Maar je wil ook niet over 3 jaar weer opnieuw gaan beginnen omdat je thuisnetwerk te traag is. Dus nu een beetje meer inspanning om toch weer wat jaartjes gerust te zijn, lijkt me geen slechte trade-off.

Ik heb 150m netwerkkabel in mijn huis liggen en dan heb ik nog niet overdreven, begin er maar eens aan
263a.png
Trouwens CAT6 gaat ook tot 10Gbps, je bent enkel beperkt in de lengte (50m), dus je kan nog wel 3 jaar verder
1f609.png

Rustig maar met die 10Gb ethernet...heb hier in elke kamer 2xCat5e liggen waarover ik 997Mbps kan sleuren...ik kan niet begrijpen waarom 1Gbit/s te traag zou zijn...alsof je elke dag 100 ISO files tussen 2 NAS moet overzetten oid.

Uiteraaard in mijn job is 10GE en 100GE niet ongewoon, maar dat is net even iets anders als de thuispruller

Op het moment zal het nog niet nodig zijn. Maar als je over een tijd volle bak UHD (60fps of later misschien 120fps) wil streamen, wil je toch heel zeker zijn dat je niet in de problemen komt.

Op het moment zal het nog niet nodig zijn. Maar als je over een tijd volle bak UHD (60fps of later misschien 120fps) wil streamen, wil je toch heel zeker zijn dat je niet in de problemen komt.
Met de nieuwe compressie-standaarden H.265 (HEVC) is het allemaal nog efficienter geworden. (tot 64% meer efficient tov H.264 dat we bij Bluray gebruiken)   Voor een 8,192x4,320@120.0 "high tier" stream zal dit op 800.000 kilobits/sec neerkomen ...781megabit/sec Voor eenzelfde "main tier" (zal meer consumer zijn) komt dit op 240.000 kilobits/sec ... 230megabits/sec   Dus er is nog hoop voor de sukkelaars zoals ik die maar CAT5E hebben liggen
1f609.png
Mah bon 8 jaar geleden was dat high end
1f609.png

Met de nieuwe compressie-standaarden H.265 (HEVC) is het allemaal nog efficienter geworden. (tot 64% meer efficient tov H.264 dat we bij Bluray gebruiken)   Voor een 8,192x4,320@120.0 "high tier" stream zal dit op 800.000 kilobits/sec neerkomen ...781megabit/sec Voor eenzelfde "main tier" (zal meer consumer zijn) komt dit op 240.000 kilobits/sec ... 230megabits/sec   Dus er is nog hoop voor de sukkelaars zoals ik die maar CAT5E hebben liggen
1f609.png
Mah bon 8 jaar geleden was dat high end
1f609.png
  Ik zou het enkel en alleen al doen omdat wifi ondertussen (theoretisch) sneller is dan 1Gb/s. Zal je het echt nodig hebben, waarschijnlijk niet. Maar datzelfde geldt voor 1Gb momenteel. Als ze echter ooit beslissen om bvb games op een NAS op te slaan en constant naar lokaal RAM te kopieren, lijkt het me toch nuttig. Daarnaast duurt het niet lang meer voor er effectief +1Gb WAN-netwerk gaat zijn...

't Is net dat. Als je nu iets neemt dat al redelijk mainstream is, dan is 't binnen de kortste keren "oud". Dus neem je best iets dat 't nieuwste van 't nieuwste is.

Als het vb geen extra geld zou kosten tot daar toe. Why not zou ik dan zeggen, je moet niet express oud spul gaan leggen
1f609.png
Maar ik herinner me toen (8j geleden) dat bepaalde modulekes dan vb een pak meer euro's meerprijs hadden ... x24 (ik heb 2 LAN poorten in elke ruimte, ook in een berging enz voor het geval je daar een NAS wilde opbergen) begint dat allemaal wel op te tellen natuurlijk.

Da's wel waar. Als je echt veel aansluitingen wil kan het uiteindelijk wel een pak duurder uitvallen.

Dan nog zou ik op zijn minst naar elke verdieping ofzo zeker 1 10Gb verbinding trekken zodat je daar dan een router aan kan hangen. dan kan je eventueel wifi gebruiken als alternatief van bekabeld netwerk.

Dan nog zou ik op zijn minst naar elke verdieping ofzo zeker 1 10Gb verbinding trekken zodat je daar dan een router aan kan hangen. dan kan je eventueel wifi gebruiken als alternatief van bekabeld netwerk.
Gij moet bij ons maar in de datacenters komen werken
1f609.png
Mr. 10GBE
1f609.png

Knoop is doorgehakt; Er komen 2 speakers buiten aan terras , 2 speakers inbouw in plafond in living, 2 speakers inbouw in keuken, 2 speakers inbouw in badkamer en 2 speakers inbouw in master bedroom.   Geen 5.1 in living, enkel in de HT     Qua systeem kiezen we voor sonos.

Ik ben ook aan het overwegen om in de woonkamer gewoon op 2.1 te blijven en later in een dedicated naar 5.1 of 7.1 te gaan. Als je toch een dedicated hebt denk ik niet dat je nog veel gebruik maakt van de 5.1 in de woonkamer.

Ik heb hier in de living een afbouw van 5.1 naar 2.0 gedaan. Gaat prima zo

Vraag mij enkel af wat het nut is van die speakers in de badkamer?

Heb het ook overwogen maar ga het niet doen omdat de tijd die ik spendeer in de badkamer wel heel kort is...( wassen,scheren en weg ermee...max een uurtje.)

Bwaa ik pak toch altijd de ipad mee ol toch wat muziek bij douchen en scheren te hebben dus dat zou ik ook wel doen.

Een goede 2.1 in de living zou voor mij volstaan maar wat ge van 2 speakers in plafond living moet verwachten da weet ik ni. Zou sowieso een vet 2.1 geluid beneden moeten hebben, dazr vrees ik voor me speakertjes in een plafond.

In-wall speakers zou ik in de woonkamer zeker nog overwegen, maar in het plafond zou ik nooit doen. Toch zeker niet als je ze voor bij de TV wil gebruiken. Dat zou ik ze gewoon in de muur (of TV wand) bouwen naast het TV toestel of een set vrij staande speakers gebruiken.

Back
Bovenaan