• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Daarom dat mijn leidingen in het vals plafond liggen...niks in de vloer of in gebetoneerd hier.
1f609.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan hoorde da water toch serieus luid lopen altijd zeker ?

Nee dat is het net, nooit gehoord. Zelfs een klein straaltje kan al snel een plasje vormen. Nu de douchecel weg is hoor je wel een licht gesis, maar met de bak erop hoorde ik niets.

Was op skoebie bedoelt, als u leidingen in u vals plafond steken...

Nu hoor ik ze omdat mijn plafond open ligt,anders hoor je ze niet of het is mij nog niet echt opgevallen.;)

Dat is nu net het probleem, ik zag het niet eerder tot die muur wak werd. Geen idee hoe het water zijn weg gevonden heeft, maar plek waar lek zit ligt nu eindelijk open. De hoofdkraan even opdraaien zorgt meteen voor een plasje onder lek ... ongelofelijk.

Dinsdag morgen afspraak met loodgieter en verzekeringsagent hier ter plaatse. Loodgieter zijn voorstel is de ganse buis vervangen want er zitten zeker nog koppelingen onder de grond die vroeg of laat problemen gaan opleveren. Die ganse buis vervangen betekent concreet alle vloeren eruit, dat gaat toch een serieus werk worden. Vandaag alvast een kamer boven vrijmaken zodat er meubels van beneden naartoe kunnen en ook de HT dingen. Maar eens gebruik maken van de gelegenheid die oude zetels hier te vervangen door nieuwe exemplaren.
Stefaan zijn het koperen leidingen van hoe oud, indien deze een zekere leeftijd hebben kan je beter opteren en indien mogelijk om ze gelijk te vervangen door kunststof, alpex of dergelijke. Anders heb je misschien binnen enkele jaren hetzelfde voor
263a.png
  Succes nog met de herstel/breekwerken.

Bedankt Rik.   Het zijn momenteel plastiek buizen met draad opgetrokken voor de koppelingen. Vooral die koppelingen zijn een probleem.   Koper is niet meteen een optie want toch iets te dicht bij een spoorweg dus kans op electrolyse, het zal dus als de verzekering akkoord gaat alpex worden.

Maak de verzekering maar wijs dat Alpex de beste en duurzaamste oplossing is
1f609.png

Ik begrijp niet dat er koppelingen in de chape gemaakt zijn, normaal is dit 'not done', met reden blijkbaar.

Een collega heeft er eentje en die is er erg tevreden over. Zelfs in de winter maakt dat aardig wat warm water.

Ik weet totaal nog niet wat doen. Zonnepanelen meenemen of nieuwe leggen of niet   Zonnepanelen EN zonneboiler of, zonneboiler Of zonnepanelen...   man man

Zonneboiler heeft bepaalde nadelen! De vloeistof die erin zit mag niet boven 80 graden komen. Een je boiler vol zit met warm water blijft die vloeistof stilstaan en op een zomerse dag gaat die dan vlot boven zijn maximum.   Ik zou persoonlijk kiezen voor zonnepanelen + warmtepomp!

Stijn, heb je EPC data van deze nieuwe woonst Want je spreekt over vloerverwarming enz ... dan mag ik hopen dat je er voldoende isolatie gaat voorzien worden. De isolatie in de muren kan je niet veel meer aan veranderen, de vloerisolatie heb je nog onder controle, afhangkelijk hoeveel vloeropbouw je nog heb ... dus hoeveel cm's je nu nog heb tot afgewerkte vloer... Zit daar iets van dakisolatie reeds onder ? Of is dat ook nog te steken ?

das allemaal geen probleem alles is voorzien

Graag jullie mening omtrent de inrichting van de badkamer !   Optie 1:  
6LZXNrC.jpg
      Optie 2 met iets ruimere douche (1m40 tov 1m)
UmeXNRs.jpg
    Wat zouden jullie verkiezen?
Geen idee of het nog aan de orde is, maar ik zou voor optie 1 gaan. Met optie 2 verlies je veel te veel ruimte.

Optie 1, lijkt een beetje zoals die van bij men ouders thuis. Altijd handig dat het bad achter je lavabo's staan.

Back
Bovenaan