• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Zoiets:
28.jpg
Of zo:
02.jpg
    Die tweede foto ook aan gedacht maar das dan eerder optie 2 he..   Verandert niks aan het bad/douche probleem doorgang bij optie 2

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke software gebruik je voor die tekeningen?   Optie 1 geniet nog steeds mijn voorkeur.
    Sax tekent dit, en krijg hier constant mails en offertes lol

Dit is ons doel eigenlijk, exact hetzelfde :p  
RmeMv3W.jpg

G9f6DPP.jpg
  Zo zie je badkader en tablet, en de wastafel
1f609.png
    En van waar het idee komt van de scheidingsmuur tss bad en douche

Wat ook kan bij optie 2 is glas rondom douchebak en in die glaswand een glazen deur he

Is dat natuursteen of composiet? Composiet kan er net zoals natuursteen uitzien hoor.

Het type lavabo dat je daar laat zien zorgt er wel voor dat je veel kast-ruimte verliest. De kast kan veel minder hoog worden. Deze kast gaat wel tot op de grond. Dat helpt wel weer. Die van ons hangt op.

Het type lavabo dat je daar laat zien zorgt er wel voor dat je veel kast-ruimte verliest. De kast kan veel minder hoog worden. Deze kast gaat wel tot op de grond. Dat helpt wel weer. Die van ons hangt op.
    Waarom zou je veel kastruimte verliezen? de kom staat er immers op ipv eronder, lijkt me dus dat je net ruimte wint ipv verliest     Soit los daarvan (die kommen komen er)   Optie 1 is dus the way to go?   En met muur of glas...

Wand in mozaiekskes wilden we ook eerst doen, maar toen ik gisteren nr winkel ging, zeiden ze daar dat dat passé is. En toen ik thuis kwam zei mn vrouw dat we dat toch zouden doen, dus ook nog niet zeker lol
  Ik bedoelde eerder natuursteen ipv mozaïek, hopelijk is dat nog in want dat hebben wij geplaatst
263a.png

s011_steenstrips_grijs.jpg

Omdat de kom er op staat verlies je hoogte over de totale breedte van de kast. Anders komt de rand van de kom veel te hoog.   Maar ik vind die kommen ook wel mooi hoor. Laat je niet tegenhouden. Als je plaats genoeg gaat hebben (wat best kan als je meubel tot op de vloer komt) komt het helemaal goed.
263a.png
  Optie 1 lijkt me the way to go, ja. Maar muur of glas ... daar mogen anderen ook eens commentaar over geven.
1f609.png

Optie 1 is dus the way to go?   En met muur of glas...
  Nadeel glas: er valt vuil tussen het glas en het bad en je kan daar niet meer aan + je hebt veel meer werk om dit proper te houden.

Christof, zoiets is mooi maar niet voor douche vind ik persoonlijk. Teveel voegen en niet hygienisch   Rho, Ja die kommen nemen we zeker :p   Optie lijkt 1 bij vele geliefd, ook op ander fora
263a.png
was zelf ook meer voor optie 1, maar toch optie 2 is ook niet mis.     Wand in muur of glas, is moeilijk lol In glas, dan moet ik aan de tegenovergestelde muur, een muur van 9 bijmetsen om dan daar een nis te kunnen hebben. Maar dan win ik wel 6 cm aan badzijde, om daar iets te verruimen.

Nadeel glas: er valt vuil tussen het glas en het bad en je kan daar niet meer aan + je hebt veel meer werk om dit proper te houden.
  Vuil aan de onderkant bedoel je? Idd meer werk om proper te houden, + het nadeel van die nis, die post hierboven   Maar het geeft wel een ruimtelijker zicht

Inderdaad, je moet die glaswand een paar cm van het bad plaatsen en dan kan daar stof tussen vallen, dit zie je dan vanuit de douche.

Inderdaad, je moet die glaswand een paar cm van het bad plaatsen en dan kan daar stof tussen vallen, dit zie je dan vanuit de douche.
  Ik volg je niet. Bad komt in onderbouw he Daarboven komt een natuursteen Glas van die douche kan dan toch op die natuursteen. Waar ga jij dan stof zien?

Op uw tekening stond het er precies naast :unsure: Dan is het geen probleem.

Op uw tekening stond het er precies naast :unsure: Dan is het geen probleem.
    Ja zie ik ook net. Mmm   En kan dat gerealiseerd worden zoals ik het voor me zie?   Lijkt me het mooist. Heeft geen zin om glas tot op de grond te doen als je ernaast al een wand hebt van het bad..   Maar of je dit kan realiseren? Sluit het glas dan wel mooi met elkaar aan?

Ik denk niet dat het praktische een probleem is om het zo te maken zoals jij het ziet. Glas mooi op de onderbouw/natuursteen van het bad moet lukken.

Als ik het zo lees, zal dit best wel meevallen.

Had je een grootte lek/verbruik, dan was het je al veel vlugger opgevallen
1f609.png
Dat is nu net het probleem, ik zag het niet eerder tot die muur wak werd. Geen idee hoe het water zijn weg gevonden heeft, maar plek waar lek zit ligt nu eindelijk open. De hoofdkraan even opdraaien zorgt meteen voor een plasje onder lek ... ongelofelijk.

Dinsdag morgen afspraak met loodgieter en verzekeringsagent hier ter plaatse. Loodgieter zijn voorstel is de ganse buis vervangen want er zitten zeker nog koppelingen onder de grond die vroeg of laat problemen gaan opleveren. Die ganse buis vervangen betekent concreet alle vloeren eruit, dat gaat toch een serieus werk worden.     Vandaag alvast een kamer boven vrijmaken zodat er meubels van beneden naartoe kunnen en ook de HT dingen. Maar eens gebruik maken van de gelegenheid die oude zetels hier te vervangen door nieuwe exemplaren.

Back
Bovenaan