• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Waterverbruik is ongeveer gelijk met beide stralen. De gewone straal is inderdaad iets harder, maar ge gaat er zeker niet zuiverder door worden hoor. En sneller gaat het ook niet. Het voelt gewoon iets anders.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.763
422
98
Earth
verbruik kan je maar weten als ge zo'n kop vergelijkt met een gewone he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Je kan deze in 2 standen zetten he.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.763
422
98
Earth
Kent er iemand een firma die zonnepanelen verhuisd?   Ik kan mn eigen firma niet bereiken door vermoedelijk al bouwverlof (had nochtans gebeld ervoor) maar krijg ze niet te pakken
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.763
422
98
Earth
Deze keer ga ik echt absoluut voor alles :p Waterontharder, vloerverwarming, mooie badkamer, nieuwe haard (model i dont know) wil absoluut ALLES in de landelijke strakke stijl.   Wordt echt super man Volgende week weer meer nieuwS..   Gisteren compleet het lastenboek overlopen   Vrouw kwam gisterenavond om 23u30 met het grandioos idee, om de kamer naast de badkamer te gebruiken als wasplaats/bureau De ene kant een tablet en daaronder wasmachine en droogkast (stond nu getekend in garage) , strijkplank en tablet om op te plooien en alles zit mooi in kast de andere kant buearu, zelfde tablet (kerlit) , alles mooi in de stijl...   Voordeel: meer ruimte in garage voor voorraad... geen boven/beneden geloop naar de wasmachine. KLedij uit in badkamer, hup in de wasplaats, sorteren, wassen, drogen, strijken , alles in 1 kamer Terwijl filmpje of muziekje meepikken want bureau staat er, en dan was wegleggen direct bij de kamers   IDEAAL   Ik denk er ook aan om een tv als pcscherm te gebruiken, goed idee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Een TV gebruiken als pc scherm wordt afgeraden. Waarom heb ik nog niet door. Ik gebruik mijn htpc ook gewoon op de TV en ik mail en surf er ook op. En ik kan niet zeggen dat het scherm nu een nadeel is t.o.v. een andere desktop. Eerder het feit dat het wiresless keyboard soms niet zo goed communiceert met de pc. Maar dat probleem ga jij niet hebben volgens mij. Om te gamen is het niet ideaal. Maar dat is niet de bedoeling neem ik aan. Strijken en gamen gaan nu eenmaal niet gelijktijdig.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Een TV gebruiken als pc scherm wordt afgeraden. Waarom heb ik nog niet door. Ik gebruik mijn htpc ook gewoon op de TV en ik mail en surf er ook op. En ik kan niet zeggen dat het scherm nu een nadeel is t.o.v. een andere desktop. Eerder het feit dat het wiresless keyboard soms niet zo goed communiceert met de pc. Maar dat probleem ga jij niet hebben volgens mij. Om te gamen is het niet ideaal. Maar dat is niet de bedoeling neem ik aan. Strijken en gamen gaan nu eenmaal niet gelijktijdig.
1f609.png
  twee redenen die ik kan bedenken: * Inbranden bij plasma, uw desktopicoontjes gaan snel blijven staan * Door de resolutie wordt uw startbalk zeer klein en tekst moeilijk te lezen.   Een tv lijkt me net wel ideaal om te gamen? Met een deftige grafische kaart merk je geen verschil tov een console.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik denk dat het wordt afgeraden omdat je traditioneel computerscherm (desktop) 20-24inch is waardoor de pixeldichtheid veel hoger ligt dan bijvoorbeeld bij een TV van 40" - wanneer je dan te kort op de tv zit wordt alles onduidelijk en zijn individuele pixels te onderscheiden. Vandaar dat alles >24inch van computer schermen ook hogere resoluties hebben dan 1920x1080 (1200).   Dus als ge er kortbij gaat zitten, kies dan een PC scherm met hoge resolutie, zit ge ver genoeg weg - kies een tv.   Qua grote van de interface, die kunt ge tegenwoordig wel laten mee scalen voor vb gebruik op tv.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Gamen wordt afgeraden omwille van de input lag. Ik gebruik mijn 42" TV als PC scherm. Je kan Windows mooi schalen zodat alles netjes uit ziet. Ik heb 'm op 150% staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.917
242
73
Ivm een regendouche, wij hebben er ook 1 (Hansgrohe) en ik vind het zalig en je haar afspoelen gaat zelfs vlugger. We hebben ook nog een handsproeier, maar eigenlijk gebruiken we die nooit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Omdat zo'n regenstreel meestal is om te genieten van een douche, met veel waterverbruik als gevolg
263a.png
Daar heb ik smorgens geen tijd voor... Kort vlug, snel en met druk
1f61b.png
Onder de regendouches heb je ook nog de betere, welke onder de categorie spaardouchekop vallen. Maar als je echt wil besparen op het drinkwater, zal je de regel van het leger moeten toepassen en dat is niet langer dan 3 minuten onder de douche staan
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ivm een regendouche, wij hebben er ook 1 (Hansgrohe) en ik vind het zalig en je haar afspoelen gaat zelfs vlugger. We hebben ook nog een handsproeier, maar eigenlijk gebruiken we die nooit.
Hier ook Hansgrohe. Een raindance select E300.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Hoe bedoel je? Voor het debiet? Normaal misschien wel, maar we zijn maar met 2 en dan komt een gewone ketel wel toe, volgens de installateur. (hopen we, want 't is nog niet echt koud geweest)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.763
422
98
Earth
Moeilijke beslissing: voor electriciteit: klassiek of met teleruptoren
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Moeilijke beslissing: voor electriciteit: klassiek of met teleruptoren
Teleruptoren** natuurlijk!
1f606.png
Heb ik 9 jaar geleden ook allemaal zelf uitgetekend en geplaatst en geeft toch mogelijkheden qua koppeling met andere sturingen...   Tuurlijk is daar een meerkost, maar is dat dan zoveel ? Naar verschillende lichtpunten heb ik zelfs een 5 x 1,5mm² liggen ipv 3 x 1,5mm² "voor het geval er later nog iets voorzien moest worden"     ** Of direct een domotica-sturing, in functie van wensen, budgetten, al dan geen gadget-freak etc
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.763
422
98
Earth
Dat is DE vraag natuurlijk. Meerprijs.. en is die er? Want soms moet je net minder kabel leggen. Dus jij hebt overal telruptoren? Ook bij enkele schakelingen? zoals bv in toilet ? (hoewel ik daar met bewegingssensor wil werken)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.687
210
73
Yep, overal liggen (dubbelpolige) teleruptoren hier alsook "raildimmers" voor verschillende lichten. (zo'n raildimmer is ook teleruptor met dimmerfunctie etc) Als je met beweging-sensor wil werken kan je dit wel combineren met teleruptors maar hangt af van merken enz. Heb hier zelfs alles "ster" bekabeling gedaan. Vanaf elk schakelplunt een 10 of 12 dradige SSV-kabel tot in de kast..in de woonkamer hangen BTicino's met 6 drukknoppen etc. Dan in de kast zit alles proper op WAGO klemmen (multi-etage) etc, alles duidelijk met kleurcodes etc,etc,etc. Best vele honderden uren engineering in gestoken
1f609.png
    Of er meerprijs is zal wel in dat lastenboek staan zeker ?? Of zijn dat allemaal dingen die je zelf wil gaan leggen etc ? Dan gewoon naar een groothandel gaan electriteit en eenheidsprijzen vragen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.917
242
73
Ik heb gecombineerd klassiek en teleruptors/dimmers. Waar het een meerwaarde heeft heb ik het gebruikt bv. waar veel schakelaars voor 1 lichtpunt zijn of in de living en keuken is alles dimbaar. Voor de rest zie ik echt geen meerwaarde in telerutors voor de wc of een berging.
 
Laatst bewerkt door een moderator: