• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

1) Zeer goed geschilderd. Zo egaal! 2) Daar is toch net wel een extra muurtje?
  1) bedankt 2) nee geen extra muurtje, muurtje van 10 (zoals op plan van Stijn), schuifdeur van 4 cm. dik, en dan wand van 2 cm. dik

Laatst bewerkt door een moderator:
1) bedankt

2) nee geen extra muurtje, muurtje van 10 (zoals op plan van Stijn), schuifdeur van 4 cm. dik, en dan wand van 2 cm. dik
Wat is die 2 cm dan?
1f609.png

Geen muurtje natuurlijk want dat is wat sanderkevdw dacht
263a.png

Vraagje omtrent sonos voorziening in gans het huis (enkel voor muziek, niet voor tv ondersteuning)   Ik wil overal muziek kunnen hebben, maar ook niet nodeloods teveel plaatsen   Hoe zouden jullie het doen?   Waar wil ik het?   - Living (2 speakers) - Keuken (2 speakers of ?) - Terras (2 speakers of?) - Badkamer (2 speakers of?) - Slaapkamer (2 speakers) - Linnenkamer speakers   Of op bepaalde plaatsen met play 3 of 5 .. of zo niet overal speakers te moeten voorzien (bv keuken play 3 en verhuizen naar buiten indien nodig)   Anders moet ik overal een play amp voorzien, wat ook wel prijzig wordt

- Living (2 speakers) Ineens een Sonos playbar voorzien, het standaard geluid van een tv trekt toch op niets, dus je hebt daar toch iets nodig + deze kost niet meer dan een connect amp + speakers - Keuken (2 speakers of ?) - Terras (2 speakers of?) 1 x Play 3 zal hier wel volstaan - Badkamer (2 speakers of?) 1 x Connect Amp + inbouw speakers - Slaapkamer (2 speakers) - Linnenkamer speakers Hoe vaak je dit verbruiken??? Heb je zo lang nodig om uw kleren te kiezen? Desnoods een Play 1 in de slaapkamer.

M interessant om zo es mening v anderen te horen Dus in de living geen 2 boxen en amp maar gewoon ENKEL een sonos playbar?   Keuken en terras zou je doen met play 3 en switchen wanneer nodig   Badkamer connect amp en 2 speakers , ok   Slaapkamer wil ik absoluut, de linnenkamer is twijfel geval, omdat je daar de pc kan aansteken en zo naar muziek spotify luisteren. (ze wil daar ook strijken, dus muziek is wel een must)

Zo zit je natuurljik wel met veel opbouwdingen (of speakers die je plaatst) ipv inbouw

Hoe ik het momenteel zie, voor in onze nieuwbouw, komt het eigenlijk overeen met het voorstel van Christof. Alleen zou ik op de badkamer een Play 1 nemen ipv inbouwspeakers. Op de badkamer voorzien we in ons maatmeubel een ruimte voor de Play 1, zodanig dat die niet te veel in de weg staat/opvalt. Idem voor keuken. De tv en de Playbar komen dan ook in een ingemaakte kast, waar deuren voorzien zijn. Op die manier is het ook geen storend element, wanneer de tv niet aanstaat.

Dus jij zou ook meer met play's werken ipv inbouwboxen   In de keuken zou ik het wel in een hoek op het werkblad plaatsen.. stoort niet echt. Playbar onder tv zou je dus ook doen? Mmm misschien wel een gedacht

Mensen met nog meer meningen? Ik moet dit dringend installeren, en weet niet goed of ik nu echt met veel play modellen ga werken, of met amp+boxen, of beide zoals christof en sam,

Zou zelf ook eens vergelijken met Bluesound.
  Ik was aan het wachten op jouw reactie
1f609.png
  Bluesound is duurder dacht ik?   ohja, eens mn dedicated opnieuw built is, kom je dan eens af he?

Mijn reacties, hier vanuit Spanje staan in vakantiemodus, maar lees wel zoveel mogelijk alles mee
263a.png

Als je het goed wil doen, koop je de apparatuur slechts 1-maal, dus zou zeker wat gaan vergelijken en zet het volume van de Bluesound naast de Sonos gerust ter vergelijk maar eens wat verder........

aankoop toestel is nog niet voor nu het gaat eerder om wat voorzien -> boxen in plafond, of voeding en utp voor play toestellen (of tegenhanger)

Zelf zou ik in een steeds vernieuwende markt voor losse toestellen kiezen.

Dus enkel in de wachtbuizen, stroom en utp te voorzien, waardoor je naar de toekomst toe nog steeds alle vrijheid blijft behouden.

Dus jij zou ook meer met play's werken ipv inbouwboxen   In de keuken zou ik het wel in een hoek op het werkblad plaatsen.. stoort niet echt. Playbar onder tv zou je dus ook doen? Mmm misschien wel een gedacht
Inbouwboxen vind ik spuuglelijk (nuja, elk zijn smaak he
1f609.png
). Zo een inbouwbox is iets "definitiefs" en, voor ons, een storend element in je plafond of muur.   Wij zullen overal met ingemaakte kasten werken, waardoor de Playbar, TV, Play's en andere toestellen steeds uit het zicht zijn. Wanneer we dan een toestel nodig hebben, zetten we gewoon de kast open. Bvb; voor de TV wand voorzien we een kastenwand waarin de TV in de kast hangt ipv aan de wand te hangen. Wanneer we TV willen kijken, openen we de kast en schuiven we de deuren in de kast.   Ik volg volledig de redenering van Joske eigenlijk.

Back
Bovenaan