Bedankt voor de feedback! Komt zeker van pas die info. De bedoeling is om idd naar een LEW te gaan. Voor de ramen is het de bedoeling dat er screens geplaatst worden, om de zon buiten te houden. Vwb het glas; daar zijn we nog niet uit. Hiervoor moeten we eerst nog eens wat leveranciers bezoeken.Onze bevindingen : in een LEW (want ik denk dat je naar isolatie wel zoiets zal bouwen) maakt dat geen verschil uit naar warmteverlies toe. Er zijn geen convectie-stromen "naar boven" want je zit met overwegend stralingswarmte. Je zal dan ook nog eens een balansventilatie steken veronderstel ik ? (systeem D) GELUID is inderdaad een nadeel. Je woonruimte kan echt een galmbak worden en je hebt "minder buffer" qua geluid naar de kamers toe. We hebben hier deuren steken met deftige afdichting die echt voldoende geluid tegenhouden (vb TV die staat te spelen beneden) ONDERHOUD : Toch niet teveel panikeren. Een kit om ramen te wassen met zo'n lange stok is toch niet echt een ramp ? Zo'n aftrekken en spons op een stok. Daar moet je echt geen stelling voor zetten. Zeker als je binnen nog een klassieke ladder van 2.5m hoog kan zetten om vanaf te werken. Ik zou echt wel analyse goed laten doen of je geen OVERVERHITTING gaat krijgen. Denk eraan vloerverwarming is niet echt te regelen (het is redelijk zelfregelend, maar enorme inertie/traagheid). Een winterzonneke kan de temperatuur binnen plots doen pieken, zeker met zo'n enorme hoeveelheid glas. Of voorzie je specifiek glas (vb 3-dubbel, specifiek seizoensglas oid) ? Want dat kost wel wat met zo'n afmetingen. De raamconstructies zullen ook serieus wat geld kosten voor *goed* spul dat zonder koudebruggen geplaatst kan worden.
Laatst bewerkt door een moderator: