Skoda gaat ook een auto uitbrengen voor rond de €25.000 wel ergens in 2027 (gelezen op de facebook dus geen link . )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Een HEV zal maar minimaal zwaarder zijn als een brandstof wagen denk ik. Maar in Vlaanderen worden we ook niet op gewicht belast maar op motorinhoud. Dus tzal nog afwachten worden wat ze gaan doen bij ons.Zo blij dat ik HEV gegaan heb !! Ze gaan mij niet hebben (en als blijkt achteraf van wel tja dan wel he) maar tziet er niet zo naar uit
Zo blij dat ik HEV gegaan heb !! Ze gaan mij niet hebben (en als blijkt achteraf van wel tja dan wel he) maar tziet er niet zo naar uit
Voor heel veel kilometers moet je net geen hybride hebben maar een dieselNet als diesel of benzine , zijn hybrides vooral interessant als je op jaarbasis heel veel kilometers maakt, daar tegenover staat een hogere onderhouds en brandstof kost dan full EVs, denk ook niet dat je beter af bent dan full EV mbt taksen en belastingen.
Skank zijn wagen is geen plug-in hybride, maar een mild hybride. Die genereert energie tijdens het rijden en remmen om dan later te gebruiken voor een vlottere en minder uitstotende acceleratie. Hoeveel dat in de praktijk scheelt weet ik, maar de batterij is 1kWh bruto, dus dat zal vrij beperkt zijn denk ik.ok, maar vraag me wel af of je geen kat in een zak koopt als je een hybride gaat beschouwen als een goedkope EV?
Nee , want een hybride is gemaakt om op de motor te rijden en wanneer het kan om op de elektromotor te rijden .ok, maar vraag me wel af of je geen kat in een zak koopt als je een hybride gaat beschouwen als een goedkope EV?
Je hebt microhybrides zoals die van Skank met een kleine batterij en zonder stekker. Die rijden niet echt puur elektrisch, dat is eerder een hulpmiddel voor minder uitstoot en vlotter rijden.Nee , want een hybride is gemaakt om op de motor te rijden en wanneer het kan om op de elektromotor te rijden .
Trouwens kosten die hybrides bijna of zelfs meer dan een goedkopere ev (of die dat nog op de markt moeten komen ) maar de hybride heeft dan wel het voordeel dat hem een grotere afstand kan afleggen (en dat zonder een laadpaal te gebruiken en je moet ook maar 2 min tanken ) ….
Ik geef u wel gelijk dat als je nu veel korte afstanden aflegt dat je dan misschien beter een ev neemt en geen hybride Alhoewel je met 50 km bereik elektrisch als hybride ook wel soms zonder de benzine motor kan op voorwaarde dat je hem dan in de stekker kan steken en dan op zonnepanelen of goedkoop laden op kosten van de werkgever .
T’is een beetje afwegen …
Het is vooral de efficiëntie van de aandrijving die omlaag gaat eens de batterij leeg is en een plugin-hybride weegt snel 200-250kg meer als de benzine versie. Vandaar dat het verbruik de hoogte inschiet met een lege batterij.Dat benzine slurpen komt ook meestal omdat ze rijden zoals een benzine motor .
Net zoals bij een ev moet ge er eerts mee leren rijden en dan verstookt die een pak minder maar tijdens het bijladen gaat hem dus inderdaad wat meer verbruiken .
Die info klopt niet.Skank zijn wagen is geen plug-in hybride, maar een mild hybride. Die genereert energie tijdens het rijden en remmen om dan later te gebruiken voor een vlottere en minder uitstotende acceleratie. Hoeveel dat in de praktijk scheelt weet ik, maar de batterij is 1kWh bruto, dus dat zal vrij beperkt zijn denk ik.
EDIT: eens opgezocht en in praktijk testen is het verbruik 6.4l à 7.4l/100km. Een sprintje naar 100 gebeurd in 9.7 seconden en dit met een 1600cc motor (180pk incl. elektromotor). De batterij geeft het vermogen een kortstondige boost van 30pk en maakt de auto fiscaal interessant door z’n kleine motorinhoud en lage co2 uitstoot op papier. Maar in de praktijk verbruikt de niet-hybride Tiguan van m’n moeder ongeveer evenveel, alleen is dat een 2.0l benzine met 150pk.
Persoonlijk zou ik dan gewoon bij benzine blijven voor het eenvoud als EV geen optie is. Als er iets aan die hybride aandrijflijn komt, loopt het ook stijl op kwa kosten. Gelukkig geeft KIA wel 7 jaar garantie.
Dat benzine slurpen komt ook meestal omdat ze rijden zoals een benzine motor .
Net zoals bij een ev moet ge er eerts mee leren rijden en dan verstookt die een pak minder maar tijdens het bijladen gaat hem dus inderdaad wat meer verbruiken .
Ja, bij KIA. Maar in autoland is een microhybride de term voor wagens die je niet in het stopcontact plugt en een beperkte batterij hebben.Die info klopt niet.
Ik merk duidelijk dat er hier veel mensen niet weten hoe het in elkaar zit.
Ik heb geen mild hybride maar een full hybride.
Je hebt 3 soorten hybrides.
- mild hybride MHEV: deze heeft een hele kleine batterij en zal enkel hulp bieden bij het starten/stoppen. Dit is eigenlijk zo goed als verwaarloosbaar en komt uiteindelijk gewoon overeen met een gewone bezine
- full hybride HEV: deze heeft een zwaardere batterij en zal opladen bij het remmen en stoppen. Je kan deze niet inschakelen maar deze gaat automatisch aan wanneer men voldoende geladen is, en vooral bij stadsverkeer. Doe je dus korte afstanden en start/stop je veel, dan is dit een grote aanrader. Verbruik zit onder de 6l / 100 km (zelf gezien en mee gereden !!!!!!)
- plug in hybride PHEV: deze steek je in een stopcontact om te laden en kan je zelf in/uitschakelen. Bereik is wel maar +- 50 km, daarna zit je op benzine MAAR doordat hij een zwaardere batterij heeft, zal het verbruik bij deze op benzine hoger liggen dan het verbruik van bezine bij een full hybride
Vervolgens heb je ook de EV's: volledig elektrisch
Klopt niet helemaal ,Het is vooral de efficiëntie van de aandrijving die omlaag gaat eens de batterij leeg is en een plugin-hybride weegt snel 200-250kg meer als de benzine versie. Vandaar dat het verbruik de hoogte inschiet met een lege batterij.
Rijstijl heeft daar volgens mij weinig invloed op een de batterij leeg is. En eerlijk gezegd rij ik niet zoveel anders met EV als ervoor. Integendeel, moest ik met een benzine rijden zoals met de EV, zou ik aan 8-9l/100km zitten denk ik
Zo'n batterij is meestal 10kWh of meer. 7.5kWh bijladen met benzine vraagt veel extra energie hoor. Dat is niet een beetje meer verbruik. Dat brengt ook niet echt op imo en enkel nuttig als je een stad in moet waar je verplicht elektrisch moet rijden. Anders kun je gewoon beter doorrijden op 100% en enkel regeneren tijdens het remmen en ergens in de stekker steken als je stopt.Klopt niet helemaal ,
T’is inderdaad zo dat als je de batterij niet laad demotor meer gaat verbruiken maar je kan hem laten bijladen terwijl hem aan het rijden is en als dan de batterij laadt , dan verbruik je inderdaad iets meer en als de batterij voor 75% vol is (er wordt ruimte gelaten voor regeneratief remmen ) dan daalt dat verbruik terug naar normale waarden .
Echter (en dan spreek ik van ervaring met meerijden van een hybride ) gebeurt het bijladen best bij snelheden onder de 100 km/u omdat hem dan het zuinigst is . Ga je daarboven bijladen dan duurt het langer om de batterij vol te krijgen en ga je ook langer een hoger verbruik krijgen ….