• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Elektrisch rijden

Ja ge kunt puur elektrisch rijden of in sportstand met beide motoren altijd aan voor meer power.
Puur elektrisch ging zo’n 320e zon 40km mee en tot 120kmh of 130kmh dacht ik. Maar wel niet erg veel vermogen.
 
In principe is die batterij bedoelt voor rond de kerk te rijden met lage snelheden héé …. Niet om een rally te rijden gelijk ev . ;)
 
deze zou wel eens onze volgende EV kunnen zijn. Wat mij betreft een degelijke concurrent voor de model Y.
Ben wel te vinden voor sportieve SUV look…
prestatiekenmerken: rijbereik 580KM (100kw batterij) 3,7 sec 0 naar 100 (dual motor), frunk en clean interieur. Bagageruimte zou breekpunt kunnen zijn tov model Y…

 
Laatst bewerkt:
deze zou wel eens onze volgende EV kunnen zijn. Wat mij betreft een degelijke concurrent voor de model Y.
Ben wel te vinden voor sportieve SUV look…
prestatiekenmerken: rijbereik 580KM (100kw batterij) 3,7 sec 0 naar 100 (dual motor), frunk en clean interieur. Bagageruimte zou breekpunt kunnen zijn tov model Y…

Ik hoop dat je binnen enkele jaren EV's gewoon zonder al te veel complexiteit gewoon thuis kan inpluggen en alle thuisvoorzieninging van stroom kan voorzien.
Moet nog zo'n 2 jaartjes met m'n benzine doen en dan zien we wel wat er mogelijk is, maar V2H / V2G zou wel een plus zijn.
 
Ik hoop dat je binnen enkele jaren EV's gewoon zonder al te veel complexiteit gewoon thuis kan inpluggen en alle thuisvoorzieninging van stroom kan voorzien.
Moet nog zo'n 2 jaartjes met m'n benzine doen en dan zien we wel wat er mogelijk is, maar V2H / V2G zou wel een plus zijn.
En waarom zou je dat doen ?
Iemand die zijn EV voor de deur kan inpluggen heeft meestal ook zonnepanelen liggen en/of een thuisbatterij steken …waarom zou je dan uwen auto daar nog eens bij inpluggen om dan s’morgens tot de ontdekking te komen dat uw verdomde kinderen weeral eens tot laat in de nacht op hunne pc hebben gespeeld en uw batterij hebben leeg getrokken zodat ge hopelijk nog tot aan het eerste de beste snellaad station geraakt om daar uwen auto vol te tanken met dure stroom . ;)
 
En waarom zou je dat doen ?
Iemand die zijn EV voor de deur kan inpluggen heeft meestal ook zonnepanelen liggen en/of een thuisbatterij steken …waarom zou je dan uwen auto daar nog eens bij inpluggen om dan s’morgens tot de ontdekking te komen dat uw verdomde kinderen weeral eens tot laat in de nacht op hunne pc hebben gespeeld en uw batterij hebben leeg getrokken zodat ge hopelijk nog tot aan het eerste de beste snellaad station geraakt om daar uwen auto vol te tanken met dure stroom . ;)
Ik zal nooit thuis-accu zetten, een EV auto zou als accu dienen. (de investering haal je er pas uit na hééél wat jaartjes)
Het accu-pack van een auto is echt wel behoorlijk dus leegtrekken tijdens de nacht is quasi onmogelijk.
Uiteraard enkel interessant indien het een firma/salariswagen/bedrijfsvoertuig betreft met EV-tankkaart waarmee je op jaarbasis een hoeveelheid Kw's kan "tanken" (wat deel uitmaakt van je verloning/mobiliteits-budget, je bent dus de baas helemaal niet aan het afzetten ofzo, je gebruikt het budget gewoon ten volle)
Anders natuurlijk totaal nonsens als particulier inderdaad.

Nu de zuinigeste oplossing zijn nog steeds de Kwh's die je niet verbruikt natuurlijk, ongeacht welke oplossingen je ertegenaan smijt.
 
En waarom zou je dat doen ?
Iemand die zijn EV voor de deur kan inpluggen heeft meestal ook zonnepanelen liggen en/of een thuisbatterij steken …waarom zou je dan uwen auto daar nog eens bij inpluggen om dan s’morgens tot de ontdekking te komen dat uw verdomde kinderen weeral eens tot laat in de nacht op hunne pc hebben gespeeld en uw batterij hebben leeg getrokken zodat ge hopelijk nog tot aan het eerste de beste snellaad station geraakt om daar uwen auto vol te tanken met dure stroom . ;)
Batterij is 100kw, als je op een dag 15 kw verbruikt met een gezin van 4 is al veel. De wagen gebruiken als een batterij lijkt me zeker een goed idee als je kan kombineren met zonnepanelen.
 
En waarom zou je dat doen ?
Iemand die zijn EV voor de deur kan inpluggen heeft meestal ook zonnepanelen liggen en/of een thuisbatterij steken …waarom zou je dan uwen auto daar nog eens bij inpluggen om dan s’morgens tot de ontdekking te komen dat uw verdomde kinderen weeral eens tot laat in de nacht op hunne pc hebben gespeeld en uw batterij hebben leeg getrokken zodat ge hopelijk nog tot aan het eerste de beste snellaad station geraakt om daar uwen auto vol te tanken met dure stroom . ;)

Je gaat je auto ook kunnen instellen dat hij nooit onder bepaald % gaat 😉

In de zomer zal hij trouwens ook weer beginnen laden zodra de zon opkomt. Dus als je niet te vroeg moet vertrekken ga je ook wat extra geladen hebben…
 
deze zou wel eens onze volgende EV kunnen zijn. Wat mij betreft een degelijke concurrent voor de model Y.
Ben wel te vinden voor sportieve SUV look…
prestatiekenmerken: rijbereik 580KM (100kw batterij) 3,7 sec 0 naar 100 (dual motor), frunk en clean interieur. Bagageruimte zou breekpunt kunnen zijn tov model Y…

Ik vind de Polestar 4 ook wel ferm. Helaas wel duur.
Allé, even duur of andere merken eigenlijk. Enkel Tesla zit vrij goedkoop met z'n prijzen.
 
Ze hebben wel al twee modellen klaar hee …dus denk niet dat er veel zout zal bijzitten .;)
Er waren al geruchten voor dit artikel dat ze daar mee bezig waren .
 
Zijn prijzen voor de Chinese markt, hier zullen diezelfde modellen hoogstwaarschijnlijk een pak meer gaan kosten
 
Back
Bovenaan