Je moet doen waar je u goed bijvoelt. Ik zou persoonlijk enkel tussen benzine of EV kiezen. Hybride heeft veel complexe onderdelen die grote kosten met zich kunnen meebrengen.
jammer dat de actie op de model Y gedaan is. Geen idee als die nog terug zou komen. Dat zou iets voor jou zijn denk ik.
Met mijn Model 3 met 60kWh rij ik trouwens 330km bij 0C en 420-440km in de zomer als we richting Limburg op vakantie gaan. Das 85% snelweg.
Als ik hier in de regio wat rond toer op de 50-70 banen, dan haal ik meer als 500km in de zomer. In de winter lastig te zeggen want dan zijn het vaak korte ritjes en moet de auto helemaal verwarmd worden.
Tijdens mijn 7.5 maand dat ik de auto nu heb, heb ik nog maar 2x aan de snellader gehangen. De rest van de ritten doe ik zonder problemen als ik thuis geladen heb.
En als we naar het vakantiehuisje in Limburg gaan, is er een laadpaal aan het vakantiepark. En voor de rest laden tijdens uitstapjes op vakantie. In de parkings in de stad, alle pretparken hebben laadpalen, … je staat daar dan toch meestal een halve dag stil en dan is de batterij opgeladen.
Thuis laden kost me zonder zonnepanelen ongeveer 55% van diesel rijden. Met zonnepanelen eerder 25-30%.