Maar dan moet ge de uitrusting eens vergelijken en dan valt de prijs van zo een chinees nog best mee .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Ik heb de mijne deze zomer voor meer gekocht, maar ik zit er niet zo mee in. De premie in België zal waarschijnlijk enkel maar in 2024 gelden en Tesla stunt nu eventjes met hun prijzen om in aanmerking te komen met de premie. Daarna gaan die terug normaal zijn (46k en geen premie)Als ge hem dit jaar nog koopt ja .
Alleen vervelend voor diegene die hem aan volle pot gekocht hebben …die zien de tweedehands waarde nu naar beneden gaan .
Ik zou 500euro jaarlijkse taks betalen voor een gelijkaardige benzine. Ik ben me er van bewust dat ze op een EV ook wel taks gaan heffen, maar als dat nog 4 jaar duurt, heb ik wel al 2500euro in m'n zak gestoken. En ik rij echt wel super goedkoop. Zonder zonnepanelen 5.25euro/kWh. Met zonnepanelen 2.6euro/100km. Dus dat scheelt wel wat tegenover een brandstofvoertuig.Voor zolang het nog duurt héé skank , dat ge geen wegenwacht gaat betalen blijft niet duren en ge moet hem nog altijd inschrijven (maar dat is een peuleschil dat ge moet betalen )
Vraag ook eens na bij uw verzekering hoeveel zo een bod gaat kosten aan verzekering want blijkbaar hanteren ze speciale prijzen voor de chinezen .
Nee hoor. Ik denk dat verzekeringsmaatschappijen zich ook op cijfers baseren i.p.v. HLN artikels. Zij zullen wel zeer goed weten in hoeveel gevallen een EV effectief voor een brand gezorgd heeft.Waarschijnlijk gaat de brandverzekering van je huis ook naar boven aangezien ze al een mooie bijnaam hebben gekregen Burn Your Driveway
Het was ook maar een grapje, vandaar de smiley. Maar als ik een EV heb ga ik wel buiten opladen en niet in de garage.Nee hoor. Ik denk dat verzekeringsmaatschappijen zich ook op cijfers baseren i.p.v. HLN artikels. Zij zullen wel zeer goed weten in hoeveel gevallen een EV effectief voor een brand gezorgd heeft.
Ik kreeg zelfs korting om mijn autoverzekering omdat het een EV is.
Ja...De regering kan er toch niks aan doen dat uw roetfilter stuk is?
Ze hebben enkel aangegeven dat je geen nieuwe dieselwagen kan kopen vanaf 2030, je mag wel nog blijven rondrijden met je bestaande.
Als je wagen nog in goede staat is kan je opteren om de roetfilter te kopen (mischien tweedehands of bij auto 5?) en nog een paar jaar rondrijden.
Als je een nieuwe wagen koopt, krijg je van ons allemaal 5000 euro korting
Das allemaal afhankelijk hoeveel ik nog voor mn huidige krijgHybride zou ik niet nemen. Wat is je budget?
Tesla Model 3 voor 39990euro zolang de actie geldig is: https://www.tesla.com/nl_BE/invento...evance&zip=8000&range=0&referral=jasper126696Das allemaal afhankelijk hoeveel ik nog voor mn huidige krijg
zo laag mogelijk
max 40.000
(zonder korting)
De truukskes al eens geprobeerd ?
Zo een auditief kopen in uwe diesel kappen en op zo hoog mogelijke toeren rijden voor een dik uur .
Dus niet snel maar bv 120 rijden in 4de .
Sommmigen kuisen hunne uitlaat met een spuit . Daar hangen ook allemaal roetdeeltjes in .
Nieuwe roetfilter te leen vragen aan de garage daar mee laten keuren en dan terug den oude eronder .
Uwen auto laten keuren bij een waalse autocontrole (vroeger deden ze die test daar niet op een euro 6 )
Is een gekend probleem en je bent echt niet de enige die er niet door geraakt .
Bijna alle euro 6 diesels geraken er niet door .
(En Euro 4 kunnen ze wel testen , want ieder jaar hangt de mijne aan de meter maar ze meten gewoon anders en die zijne uitstoot is dan niet te hoog maar binnen de toen toegelaten grenzen . )
Moest ik nu enen kopen ging ik voor een hybride , dat op benzine rijden valt best nog mee indien je het systeem goed gebruikt en je kan uw batterij opladen zonder dat je een laadpaal moet hebben thuis . (Ja ev kan dit ook maar dan moet ge tijd hebben . )
Toyota maakt reclame dat je ze koopt aan de prijs van een benzine dus ….
(merken maken nu soms reclame met grote kortingen maar daar zit die subsidie dus ook al in gerekend meestal . )
Tesla Model 3 voor 39990euro zolang de actie geldig is: https://www.tesla.com/nl_BE/invento...evance&zip=8000&range=0&referral=jasper126696
Premie is dan ook nog eens van toepassing (al de schatkist nog niet leeg is)
Of een volvo ex30
Verdomme zit ik net te kijken naar die volvo ex30
Mooie auto man
Helaas weer tzelfde
Onder de 40.000 met kleine batterij, met goeie batterij 43.000
Pff echt he
Ge kunt ook nog altijd opteren om een nieuwe roetfilter te laten plaatsen en dan voortrijden met de auto (als hem er dan al door geraakt natuurlijk want is niet een gegeven heb ik al gelezen . )
Dan kunt ge nodig altijd rondkijken en uwen auto verkopen tegen hogere prijs (want hem is door de controle ) en niet alleen geschikt voor export (lees max 1500 als ge een nieuwe koopt ) .
Dus dat ge het nu druk hebt ligt ergens aan uzelf denk ik .
Neem uwen tijd want het gaat over toch een vrij groot bedrag dat ge gaat uitgeven .
Denk dat ge u de vraag moet stellen van heb ik dat extra bereik echt nodig ?
Meestal gebruikt ge den auto voor minder langere afstanden dan hetgeen ge zelf denkt nodig te hebben (privé kom ik al toe met denk ik een dikke 200 km . )
Kan je thuis een laadpaal zetten of laden op den oprit ?
Met een budget van 40.
Om een beeld te krijgen van het realistisch verbruik, kan ik de EV database aanraden: https://ev-database.org/car/1910/Volvo-EX30-Single-Motor-ER
voor een Volvo EX30 Single motor - ik veronderstel dat je naar die bent aan het kijken - heb je een realistisch gemiddeld bereik van 365KM ( EVBD real range)
Let wel das van 100% naar 0%. In de praktijk ga je waarschijnlijk opladen tot 90%.
je gaf eerder aan dat je (slechts) 115000 KM aflegt op ~7 Jaar tijd , ofwel 16.000 per jaar 45KM per dag.
Met de Volvo EX30 mag je op je twee oren slapen dat je makkelijk 200KM per dag mag rijden zonder te hoeven bijladen. Vraag is hoeveel dagen per jaar ga je meer dan 200KM rijden?
In het geval dat je al eens buitenshuis zou moeten bijladen, vind je tegenwoordig overal snelladers, op 20 minuten ben je terug klaar voor de volgende 200KM.
(ter info - na 1 jaar met de Tesla model Y long range heb ik een gemiddeld verbruik van 174Wh/km. De EV database heeft een realistisch verbruik aan van 172Wh/Km
dat komt dus heel dicht in de buurt van mijn werkelijk verbruik)
vervolgens heb ik dit jaar ong 1500 Euro minder betaald omwille van elec en geen benzine (30000KM/jaar)
in m'n tesla onderhoudsboekje staat dat ik na 2 jaar m.n. luchtfilter eens moet vervangen: https://www.tesla.com/nl_be/support/vehicle-maintenance, na 4 jaar de droogzak van de Airco. That's it.