Ik had voor de ev een Mercedes e automaat, wat op zich al een heel comfortabele wagen is, zeker als je vergelijkt met vb. Citroën, etc.. mag ook wel wat je zit in een hogere prijsklasse.
Tis niet allemaal rozengeur en maneschijn maar alles bij elkaar genomen zou ik niet meer terugwillen:
EV heeft niet enkel veel meer power, die power is ook onmiddelijk beschikbaar.
Auto is nu 4 wiel aandrijving samen met het lage zwaartepunt stuurt die heel direct en precies.
De auto is lekker compact vanbuiten maar binnen heb je relatief gesproken meer ruimte, heb zelfs meer kofferruimte dan in m’n e break.
Omdat ie electrisch is heb ik er ook geen probleem mee om die te laten voorverwarmen of koelen, je stapt dus altijd in de wagen op de juiste temp
Maneuvers uitvoeren zijn makkelijker daar je nooit moet schakelen en ontkoppelen, ook niet als je vooruit - achteruit moet schakelen.
Auto remt vanzelf af helemaal tot stilstand
Das natuurlijk allemaal persoonlijk en relatief, maar als je van plan bent een nieuwe wagen te kopen, zou ik toch aanraden om eens een proefrit aan te vragen voor een EV, dan kan je voor jezelf uitmaken wat je wil.