Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
de Y valt buiten de premie.Volvo EX30 of Tesla model Y, dan zou ik niet twijfelen en voor de Tesla gaan. Die Volvo is echt klein, zeker tov de Tesla.
300 euro ? uhu..Maar heb je al eens gekeken om de roetfilter te laten reinigen, ik zie prijzen van de rond de 300 euro?
De model Y is vanaf nieuwjaar tot eind februari voor 39990euro te koop geweest in het zwart of wit. Net te laat dus Nu ist de model 3.de Y valt buiten de premie.
Geen optie dus
Eigenlijk niet nee, ik had had over een collega met een BMW 530e plug in hybride.at krikri bedoelt zijn die lamme hybrides waarbij er inderdaad een hulpmotor inzit die bijspringt bij zware belasting maar deze kan je inderdaad beter links laten liggen , dat noem ik geen hybrides
En heb je het dan op welke hybdride?Hybride zou ik niet doen, je betaald meer dan een benzine en je hebt eigenlijk geen voordeel. De mensen die,bij ons op het werk een hybride hebben zeggen dat het elec bereik belachelijk is. Bovendien zit je met een complexe wagen waarvan de onderhoudskosten hoog liggen. Het enige voordeel van een hubride is dat je meer vermogen hebt.
Vanmiddag tesla bezocht, model 3 is qua koffer toch echt te klein, en echt ook een te lage instap (ben suv gewoon)De model Y is vanaf nieuwjaar tot eind februari voor 39990euro te koop geweest in het zwart of wit. Net te laat dus Nu ist de model 3.
De tesla RWD is met 60kwh batterij, maar de auto’s zijn zeer zuinig waardoor je er ver mee geraakt. Even ver als een 70-80kWh van een ander merk.
Dan zal het zo een mild hybride zijn geweest want een echte hybride gebruikt niet de motor en de elektromotor om de wielen aan te drijven .Eigenlijk niet nee, ik had had over een collega met een BMW 530e plug in hybride.
hybrides kosten evenveel als een full elec. denk dat ze stilletjes aan volledig de baan zullen ruimen voor full EV. Vraag is dan wat ze waard zullen zijn op de 2ehandsmarkt.
plus je hebt de meerprijs van een EV maar de nadelen van een traditionalele verbrandingsmotor ( minder ruimte, kosten onderhoud, etc..)
NeenSkoda Enyaq 60 ook in overweging genomen? Komt normaal ook in aanmerking voor de premie en is een SUV model en vooral in Nederland zeer populair want gewoon een goeie wagen.
De aangegeven of gemeten rijafstanden zijn een betere indicator dan de omvang batterij. Wat is je gemiddelde rijafstand? Denk trouwens ook dat daar heel veel misverstanden over bestaan, vnml. Door mensen die zelf geen EV hebben.
Als je een laadpaal kan plaatsen bij je thuis is het echt geen probleem. Ik heb het voorbije jaar 30.000 KM gereden. Enkel als ik naar Parijs of Frankfurt moest heb ik moeten bijladen aan een laadpaal, wat trouwens heel vlot verloopt. De laatste keer naar Parijs moest ik trouwens niet meer bijladen omdat ik s’avonds in hotel kon laden.
Voorts bespaar je op benzine of diesel, en zijn je onderhoudskosten lager.
Voor 40k kan je echt wel een EV kopen. Zie je dat toch niet zitten overweeg dan een diesel of benzine.
volgend artikel heeft een neutraal beeld van de voor en nadelen van een hybride:https://www.autoscout24.be/nl/informeren/advies/besluit-en-aankoop/een-hybride-auto-kopen-de-voordelen-en-nadelen-opgelijst/?psafe_param=1&cq_src=google_ads&cq_cmp=20720667763&cq_term=&cq_plac=&cq_net=g&cq_plt=gp&utm_source=google&utm_campaign=BE-NL_AS24_ugom_web_traffic__(CT)_Fuel&utm_medium=cpc&utm_content=(T)_Topics_DSA&utm_term=&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD3CGfeug47udsMviT6ADLHTxQvZ4&gclid=Cj0KCQiArrCvBhCNARIsAOkAGcVCR3EkwlZYBYLlxsJW2168dMFxUSJ9x6i3Qj0sNv3torrnZRCUKy4aAuSsEALw_wcB
Jij hebt zo'n kleine batterij dus.Bwah batterij. Heb nu een ID.3 met 58 Kw batterij en laad haast altijd op naar 80% en heb nu iets van 280 km rijbereik. In de zomer is dat natuurlijk een stuk meer. Nog zelden in de problemen gekomen hiermee. Meestal kortere ritten, maar naar 1 van mijn broers rijden naar Aarschot lukt perfect heen-en-terug in de zomer, in de winter bij koud weer helaas net niet, dus moet dan wel even bijladen.
Helpt ook wel dat we tegenwoordig aan 11 Kw kunnen laden op het werk.