• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ja komt vooral na montage van de HDD. Er zitten twee fans in, eentje boven de cpu en een voor de HDD. Maar die voor de HDD is toch een luidruchtig baasje en draait ook op een hoog toerental en heb niet meteen een optie gevonden om dit te beïnvloeden.

Als je niet meteen camera’s gaat gebruiken dan is de UDM Pro gewoon stil genoeg om ergens in de woonkamer een plekje te vinden.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Camera's van unify werken allemaal volgens het POE principe denk ik. Dus niet direct van toepassing bij mij. Misschien wel in een veel later stadium... Ik blijf twijfelen over de Pro en niet Pro. Extra mogelijkheden ervan ga ik nu niet of amper gebruiken maar je weet nooit voor de toekomst...

Later updates gaan er mss voor zorgen dat je toerental kan beïnvloeden. Dat het bv enkel zo hoog gaat als het allemaal iets te warm wordt... Het zijn kleine fans, die zijn altijd iets luidruchtiger. :(

Stiibun Stiibun wat zijn de afmetingen van de rackmounts? Ik wil vooral de afstand weten tussen de 2 gaten voor vast te vijzen. Zo weet ik of ik alles verticaal kan hangen tegen de muur via een hoekanker.
 
Laatst bewerkt:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Afstanden tussen de gaten is 25 mm in beide richtingen (horizontaal en verticaal).

Of bedoel je de afstand tussen de ogen voor de rackmount zelf? Dat is een standaard afmeting van 31,75 mm, de rackmount lip zelf is 18 mm breed en 42 mm hoog.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik dacht de rack mounts vast te aan een hoekanker. Maar een andere oplossing is de rack mounts te vervangen door een hoekanker en zo alles tegen de muur te hangen. Zeker een mogelijkheid als die std zijn 😊
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
De deurbel hangt en alles werkt 🥳

Ondanks dat ik tijdens de installatie vermeld had, dat ik een chime/gong gebruik, werkte deze eerst niet.
Pas nadat ik via Unifi Protect de instellingen nogmaals bevestigd had, werkte de gong wel.
En het is wel een beetje lastig om de draden er achter te krijgen, want veel plaats is er niet.

iBtHviLm.jpg


5NDCykxl.jpg
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Google niets en dat is niet erg. Voor HA zal er vast een addon zijn denk ik.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Waar kopen jullie eigenlijk je gerief? Rechtstreeks bij de store of 1 van de vele verdelers die je op internet kan vinden...

Prijzen liggen wel allemaal dicht bij elkaar. Soms is de Unifi EU store goedkoper, soms een lokale verdeler.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
De laatste aankopen heb ik via de EU store gedaan, de deurbel was daar 50 euro goedkoper dan de andere online winkels.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Zelf de deurbel bij de Ubiquiti EU store besteld, maar de UDM Pro en G3 Flex camera‘s via Azerty gewoon omdat de prijs voor de UDMP hetzelfde was als op de Ubiquiti EU store en vooral omdat de camera’s reeds een tijd uit stock zijn bij de EU store zelf.

In de nabije toekomst komt hier nog minstens één WiFi G3 Instant bij. Dat is echt de goedkoopste UniFi camera aan 30€ maar nog nergens te krijgen momenteel.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Afhankelijk van mijn keuze komt het precies het beste uit alles op de EU store te kopen. Prijsverschillen zijn er amper...

Ik heb momenteel het volgende op mijn shopping lijst

- UniFi Dream Machine Pro (dan toch)
- 2x UniFi Switch Lite 8 PoE
- 2x UniFi 6 Lite Access Point

Ik twijfel tussen de AP met WiFi 6 en de nanoHD AP? Voor 1 nanoHD heb ik 2x een AP met Wifi 6. Als ik die dan op verschillende plaatsen in het huis zet ga ik meer dan genoeg bereik hebben. Dat heb ik nu zelfs al met 1 wifi router...

Probleem is dat ik die uiteraard niet aan de plafond kan hangen. Eventueel tegen de muur zou wel gaan. Maar dat is niet direct een mooi uitzicht.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Chr1st0f Chr1st0f en Stiibun Stiibun wat was de levertermijn? Volgens de site is dat 2 dagen. Dus woe bestellen vrijdag leveren ga ik van uit..
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Spul wordt vanuit Tsjechië verzonden via UPS, verzonden op vrijdag 26 februari en heb het op maandag 1 maart ontvangen. Dus ja lekker snel.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Knoop is doorgehakt...

Mijn shop lijst:

- UniFi 6 Lite Access Point × 2
- UniFi Switch Lite 8 PoE × 2
- UniFi Dream Machine Pro × 1

Alles gekocht in de EU store. Normaal gezien moet ik het vrijdag hebben...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Heb een digicorder, en hangt eigenlijk reeds een tijd op een domme switch aan mijn modem waarop dan de Digicorder en UDM Pro zitten.

Maar ga het wel eens opzetten met VLAN volgens de gids die ik hier eerder geplaatst heb. Voor zolang het nog gaat duren, want het plan is om bij Telenet alleen Internet af te nemen.

Is dit dan gelukt via die handleiding?